Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 01 kwie 2020 21:56

Od 2 kwietnia sklepy sieci Biedronka w całej Polsce będą czynne w godzinach 6.00-24.00. W dniach 7-10 kwietnia sklepy Biedronki będą czynne przez całą dobę

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ow/kmhp5j6
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 06 kwie 2020 17:47

Biedronka wprowadza kasy mobilne. Jak działa taki sprzęt i co to oznacza dla klientów?

Wprowadzone niedawno ograniczenia dotyczące liczby klientów przebywających na terenie sklepu sprawiły, że zrobienie zakupów staje się coraz trudniejsze. W odpowiedzi na regulacje, niektóre sieci starają się dopasować swój model działania tak, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, a także niwelować potencjalne straty. Jednym z takich pomysłów jest rozwiązanie zaproponowane przez Biedronkę.

https://www.komputerswiat.pl/aktualnosc ... ow/kw4mx8p
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 07 maja 2020 22:46

Zakupy w Biedronce będą możliwe w każdą niedzielę - poinformowała sieć sklepów. To efekt rozszerzenia współpracy z Glovo. Niezbędne produkty będzie można zamówić w aplikacji, a dostawca dostarczy do domu.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... le/s6x402w
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 13 maja 2020 23:32

Tak pandemia wpłynęła na wyniki Biedronki. Dyskontowy gigant podał twarde dane

W całym I kwartale 2020 roku sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła dwucyfrowo, ale w połowie marca - tuż po wprowadzeniu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa - nastąpił jej spadek. Za to w kwietniu - mimo ostrych limitów klientów w sklepach ustanowionych przez rząd - sieć znów notowała wzrosty.

Portugalska spółka Jeronimo Martins opublikowała we wtorek wieczorem raport finansowy za I kwartał 2020 roku
Wynika z niego, że w okresie od stycznia do marca sieć sklepów Biedronka sprzedała towary za kwotę 3,3 mld euro, czyli 15,02 mld zł
Było to o 12,6 proc. więcej niż rok temu (o 13,2 proc. więcej w walucie lokalnej)
Z kolei wzrost sprzedaży porównywalnej (tzw. sprzedaży like for like), czyli obejmujący te same sklepy co rok wcześniej, wyniósł 11,1 proc., co było skutkiem m.in. wysokiej inflacji. Biedronka pochwalić się mogła wyższym wzrostem sprzedaży porównywalnej niż polskie super- i hipermarkety sieci Carrefour, w których w pierwszych trzech miesiącach tego roku poszła ona w górę o 8,8 proc.

Jeronimo Martins podało w komunikacie, że początkowe skutki pandemii koronawirusa dla działalności w Polsce były odczuwalne w pierwszych dwóch tygodniach marca, gdy nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży niektórych kategorii produktów w obawie, że ich zabraknie. W kolejnych dwóch tygodniach wprowadzono pierwsze ograniczenia liczby osób w sklepach Biedronki i skrócono ich godziny pracy, a sprzedaż w sklepach spadła, bo klienci mieli spore zapasy.

W całym marcu wzrost sprzedaży porównywalnej w Biedronce wyniósł średnio 7,4 proc. i był jednak niższy niż w styczniu i lutym (średnio 13,2 proc.)

REKLAMA

Od kwietnia Biedronka - podobnie jak inne sklepy - musiała wdrożyć wprowadzone przez rząd drastyczne ograniczenia liczby klientów w sklepie. Od 1 do 19 kwietnia w każdej placówce handlowej mogło być jedynie trzy razy więcej ludzi niż miała ona stanowisk kasowych. Spowodowało to kolejki przed Biedronkami i konieczność zdecydowanego wydłużenia godzin pracy. Mimo tego sprzedaż w sklepach rosła, choć już nie tak mocno jak na początku roku (o 6,5 proc. w walucie lokalnej).

W I kwartale 2020 roku sieć Biedronka otworzyła zaledwie 11 sklepów i jednocześnie zamknęła trzy placówki. Na koniec marca sieć liczyła 3010 dyskontów. Inwestycje w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosły 34 mln euro.

Hebe ze spadkiem sprzedaży porównywalnej
Z kolei sieć drogerii Hebe w I kwartale sprzedała towary za kwotę 64 mln euro, po wzroście rok do roku o 14,6 proc. (w walucie lokalnej o 15,2 proc.). Jednak patrząc na sprzedaż w sklepach porównywalnych w całym kwartale, nastąpił spadek o 1,7 proc., a w samym marcu wyniósł aż 27,4 proc. Placówki Hebe w większości zlokalizowane są w galeriach i po ich zamknięciu w połowie marca zaczęły świecić pustkami. Efektem były zwolnienia w centrali sieci. Jednocześnie Hebe zanotowało aż 50-proc. wzrost sprzedaży przez internet względem ostatniego kwartału 2019 roku.

Cała Grupa Jeronimo Martins w I kwartale 2020 roku miała sprzedaż na poziomie 4,7 mld euro po wzroście o 11 proc. Zysk netto spółki spadł po 43,8 proc. do 35 mln euro.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ku/qgm6ctd
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 30 lip 2020 11:59

Tak Biedronka rosła w czasie pandemii. Polska sieć winduje wyniki całej grupy

Sieć dyskontów Biedronka, mimo pandemii koronawirusa, zakończyła całe I półrocze z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Obroty sieci wzrosły też w trudnym dla handlu II kwartale. Sytuacja związana z epidemią dała się jednak we znaki całej Grupie Jeronimo Martins, która w okresie od kwietnia do czerwca zanotowała lekki spadek.

Wzrost sprzedaży Biedronki w czasie pandemii jest wręcz imponujący na tle wyników Carrefoura w Polsce, którego sprzedaż spadła
Gorzej radziła sobie natomiast należąca do Portugalczyków sieć drogerii Hebe, która ucierpiała na zamknięciu galerii handlowych
Nakłady na budowę nowych i modernizację istniejących sklepów Biedronki wyniosły 61 mln euro - w tym czasie otwarto 34 placówki
W pierwszych sześciu miesiącach Polacy wydali na zakupy w Biedronce 6,5 mld euro, o 10,9 proc. więcej niż rok wcześniej (licząc w krajowej walucie). Z kolei w samym II kwartale sieć zanotowała również wzrost sprzedaży o 8,7 proc. do 3,3 mld euro.

Był to trudny kwartał, bo z początkiem kwietnia wprowadzono drastyczne ograniczenia liczby klientów w sklepach - jednorazowo na salę sprzedaży mogło wejść trzy razy więcej osób niż wynosiła liczba kas w placówce. W związku z tym przed sklepami tworzyły się spore kolejki. By ratować sprzedaż, Biedronka zdecydowała o wydłużeniu godzin otwarcia sklepów, a część z nich działała nawet przez całą dobę. Wprowadzono też dodatkowe, specjalne promocje, w tym nocne zniżki.

Biedronka ze wzrostem sprzedaży w trudnym kwartale
Działania te dały efekt, bo sprzedaż w sklepach porównywalnych (like for like) wzrosła w okresie od kwietnia do czerwca o 4,8 proc. Rok wcześniej było to co prawda 8,6 proc., ale w tym roku przez pandemię inaczej wyglądała sprzedaż przed Wielkanocą. Z powodu wprowadzonych ograniczeń wielu Polaków zdecydowało się nie odwiedzać rodziny w święta i ich wydatki na ten cel były skromniejsze. W całym I półroczu wzrost sprzedaży LfL w Biedronce wyniósł 7,8 proc.

Wyniki Biedronki w czasie pandemii są wręcz imponujące na tle wyników Carrefoura w Polsce, którego głównym biznesem są cały czas hipermarkety (spółka ma też supermarkety i sklepy osiedlowe). Całkowita sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w II kwartale spadła o 10,3 proc., a w sklepach porównywalnych spadek wyniósł 4,2 proc.

Zysk EBITDA Biedronki w pierwszej połowie 2020 roku uplasował się na poziomie 589 mln euro, rosnąc z 560 mln euro rok wcześniej.

Gorzej od Biedronki radziła sobie też należąca do Grupy Jeronimo Martins sieć drogerii Hebe, która ucierpiała na zamknięciu galerii handlowych w okresie od połowy marca do początku maja. Drogerie co prawdy mogły działać bez przerwy, ale prawie wszystkie sklepy były nieczynne, co spowodowało ogromy spadek ruchu w centrach handlowych.

W całym I półroczu sprzedaż Hebe spadła o 1,7 proc. do 115 mln euro. W samym II kwartale spadek sprzedaży wyniósł aż 16,6 proc. - W czerwcu sytuacja poprawiła się, gdy w centrach handlowych i na ulicach handlowych zaczął powracać ruch - podała firma. Jednak już w kwietniu ogłoszono cięcia zatrudnienia w centrali spółki Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, zarządzającej siecią Hebe.

Hebe zamknie 47 aptek. Będą zwolnienia grupowe
Teraz właściciel Hebe poinformował, że skoncentruje swoje plany rozwojowe tylko na części drogeryjnej i zamknie wszystkie 47 aptek. - Decyzja jest związana z tym, że dynamika polskiego rynku aptecznego ograniczyła możliwości uzyskania przez firmę niezbędnego efektu skali w tej branży - podano w komunikacie. Pod koniec lipca rozpocznie się proces zwolnień grupowych, który ma potrwać dwa miesiące.

Przychody całej Grupy Jeronimo Martins, która posiada też sieci sklepów w Portugalii (m.in. Pingo Doce) i Kolumbii (Ara) w I półroczu wzrosły o 4,6 proc. do 9,3 mld euro. Jednak już w II kwartale portugalska firma zanotowała spadek sprzedaży o 1,3 proc. (sprzedaż LfL spadła zaś o 0,7 proc.). Zysk EBITDA spółki w I półroczu 2020 roku wyniósł 635 mln euro (spadek o 4,9 proc.), zaś w II kwartale - 325 mln euro (w dół o 8,8 proc.).

- Pierwsze sześć miesięcy roku stało pod znakiem problemów związanych z pandemią COVID-19, które nasiliły się w drugim kwartale. Zachowanie ciągłości biznesu i stabilności łańcucha dostaw w kryzysie, którego końca nie sposób przewidzieć, wymagało od naszego zespołu niezwykłej odporności, determinacji i poświęcenia - dotyczy to całej organizacji, ale przede wszystkim pracowników sklepów i centrów dystrybucyjnych. Chciałbym osobiście złożyć im wyrazy uznania - napisał CEO Grupy Jeronimo Martins Pedro Soares Dos Santos.

Biedronka ma 3031 sklepów
W pierwszej połowie 2020 roku na inwestycje Grupa Jeronimo Martins wydała 142 mln euro wobec 238 mln euro rok wcześniej. Z tego nakłady na budowę nowych sklepów Biedronki i modernizację starych wyniosły 61 mln euro. Przez sześć miesięcy największa polska sieć dyskontów otworzyła 34 nowe nowe sklepy, ale w sumie powiększyła się o 29 placówki netto i liczy 3031 sklepów. Jednocześnie przebudowano 71 placówek. Firma na początku pandemii wstrzymała inwestycje, ale od końca maja ponownie realizuje kolejne projekty.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ku/1g27qv1
Ostatnio zmieniony 01 sie 2020 12:19 przez slayer74, łącznie zmieniany 1 raz.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 01 sie 2020 12:15

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, zdecydowała o zamknięciu 47 aptek Hebe. Rozpoczęły się już zwolnienia grupowe.

Właściciel Hebe poinformował, że skoncentruje swoje plany rozwojowe tylko na części drogeryjnej i zamknie wszystkie 47 aptek. - Decyzja jest związana z tym, że dynamika polskiego rynku aptecznego ograniczyła możliwości uzyskania przez firmę niezbędnego efektu skali w tej branży - podano w komunikacie.

Jeronimo Martins zamyka 47 aptek Hebe
Rozpoczęty proces zwolnień grupowych ma potrwać dwa miesiące. Pracę stracić ma 290 pracowników, stanowiących 8,7 proc. ogółu zatrudnionych w spółce.

W komunikacie podano, że wszyscy pracownicy aptek, w zależności od stażu pracy i innych czynników, w ramach odprawy otrzymają pakiet świadczeń nawet trzy razy przewyższający wymagania prawne. "W efekcie zdecydowana większość z nich otrzyma pakiet wynagrodzeń w wysokości siedmiu lub nawet więcej miesięcznych pensji. Dodatkowo, wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość skorzystania z doradztwa zawodowego" - czytamy.

https://businessinsider.com.pl/firmy/st ... we/dcj7hz9
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 10 sie 2020 12:14

Gigantyczna kara dla Biedronki! Latami nas oszukiwali?!
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska – karę w wysokości 115 mln zł - poinformował w poniedziałek Urząd. Biedronka naruszała prawa konsumentów, nieprawidłowo informując o cenach w sklepach - twierdzi UOKiK.


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w komunikacie, że napływały do niego "liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka".

"Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska" - czytamy.

Jak wskazano, w jego trakcie Prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły dużą skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP.

Z ustaleń Urzędu wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 roku. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości. Prezes UOKiK będzie monitorował skutki wdrażanych zmian, mających usunąć naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Czy państwo chce konkurować z Biedronką?! Jest pomysł utworzenia państwowej sieci sklepów

UOKiK - uzasadnienie kary dla Biedronki

"Długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach konsumentów i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci ich kosztem. Dlatego zdecydowałem o nałożeniu na Jeronimo Martins Polska kary w wysokości 115 mln zł. Istnienie nieprawidłowości potwierdziła również sama spółka, tłumacząc je błędami ludzkimi wynikającymi z dużej skali działalności. Nie wykluczamy, że tak rzeczywiście mogło być, nie usprawiedliwia to jednak w żadnym stopniu działania na niekorzyść klientów, tym bardziej że przez długi czas przedsiębiorca – pomimo licznych nieprawidłowości wykrywanych przez Inspekcję Handlową - nie starał się systemowo rozwiązać tego problemu. Tak duży podmiot powinien dochować należytej staranności w swojej działalności, aby błędy w oznaczeniu nie dotykały osób kupujących w jego sklepach" - powiedział cytowany w komunikacie Chróstny.

Jak wskazał, cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. "Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość" – podkreślił prezes UOKiK.

Urząd podał przykładowe skargi konsumentów

Jedna z nich dotyczyła piersi z kurczaka:

"Zachęcony gazetka oraz kartką nad produktem postanowiłem zakupić Pierś z kurczaka w promocyjnej cenie 9.99zl. Po zrobieniu zakupów udałem się do kasy za towar zapłaciłem lecz w chwili zapłaty nie zauważyłem na paragonie że piersi są w cenie regularnej czyli 16.89 za kg (…)Poprosiłem o możliwość zwrotu towaru, lecz usłyszałem że niestety nie, bo z tym towarem opuściłem sklep i pani nie przyjmie go. Więc powiedziałem że to oszustwo i tego tak nie zostawię i zgłoszę to do UOKiK, inna z pań obsługi powiedziała 'i co z tego, co nam zrobią'" - czytamy w przytoczonej przez UOKiK skardze (wszystkie cytaty za PAP, pis. oryg.).

Inna skarga dotyczyła papieru toaletowego, który był z wystawioną ceną 9,99 zł, a sprzedawano go po 16,99 zł. Jak wskazał autor skargi, "w przypadku zauważenia tego oszustwa, nie było możliwości zakupu papieru po cenie zgodnej z wystawioną".

Kolejna skarga dotyczyła zniczy. "Na palecie ze zniczami wisiała duża kartka z ceną za znicz. Przy zakupie dwóch zniczy miała być cena 7.99zł za sztukę. W kasie została naliczona inna cena 12,99 zł za sztukę. Po zwróceniu uwagi Pani kierownicze, poinformowała mnie że mogę jedynie zwrócić zakupione znicze" - czytamy.

UOKiK przypomina, że każdy sprzedawca ma obowiązek uwidocznienia ceny towaru. "Uniemożliwienie konsumentowi zapoznania się z ceną na etapie wyboru produktu jest poważnym naruszeniem jego prawa do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Tymczasem kontrole Inspekcji Handlowej wykazały, że w sklepach Biedronka średnio aż 14 proc. towarów nie miało informacji o cenie" - podał Urząd.

UOKiK przekazał, że poza sankcją pieniężną, w sklepach Biedronka będzie musiała znaleźć się również informacja o prawach przysługujących konsumentom w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie o treści: "W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług)".

Decyzja nie jest prawomocna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Biedronka na razie nie odniosła się do kary nałożonej przez UOKiK. Zysk Biedronki w 2019 roku w Polsce wyniósł około 2,2 miliarda zł, a spółka zapłaciła prawie 0,5 miliarda zł samego podatku dochodowego.

https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/bi ... ik/xe7wqmb
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 12 wrz 2020 09:02

Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 14 paź 2020 19:37

Biedronka chce pomóc rządowi. Wprowadzi specjalne rabaty

Decyzją rządu od 15 października w dni powszednie od 10.00 do 12.00 sklepy spożywcze, drogerie i apteki będą mogły obsługiwać tylko klientów mających 60 lat i więcej. Faktem jest jednak, że osoby starsze robią oni zakupy zwykle wcześniej.

W związku z tym Biedronka zdecydowała, że w czasie godzin dla seniorów wprowadzi specjalne promocje w swoich sklepach - zniżkami wynoszącymi nawet powyżej 30 proc. objęte zostaną wybrane artykuły spożywcze czy chemiczne. Zostały one wyselekcjonowane na podstawie analiz tego, co kupują osoby po 60. roku życia. Oferta będzie obowiązywała od czwartku 15 października w każdy dzień powszedni. By z niej skorzystać, trzeba posiadać kartę „Moja Biedronka”.

- Chcemy wspomóc akcję wprowadzenia godzin dla seniorów i sprawić, by seniorzy korzystali z naszych sklepów w tych godzinach dla swojego bezpieczeństwa i wygody - usłyszeliśmy w sieci Biedronka.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ce/31qxyx2
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 19 lis 2020 12:27

Związkowcy z Biedronki chcą specjalnego dodatku i testów. Mamy odpowiedź sieci

Do tej pory sieć Biedronka sfinansowała swoim pracownikom ok. 1000 testów na COVID-19 wydając na ten cel kilkaset tysięcy zł.

Biedronka rozszerza zasięg swoich e-zakupów o kolejne miasta

Trzy działające w Biedronce związki zawodowe chcą wprowadzenia specjalnego dodatku dla każdego zatrudnionego za pracę w czasie pandemii oraz zapewnienia darmowych testów na COVID-19 dla pracowników. Business Insider Polska dotarł do odpowiedzi przesłanej związkowcom przez Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki.

Związkowcy postulują wprowadzenie dodatku w wysokości 1500 zł brutto za pracę w Biedronce w trakcie pandemii
Pracodawca tłumaczy, że firma wypłaciła w tym roku wyższą nagrodę roczną oraz specjalne dodatki na początku pandemii
Postulaty związkowców dotyczą też darmowych testów na koronawirusa czy sprawy przenoszenia pracowników między sklepami
Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
W pierwszej połowie listopada trzy związki zawodowe działające w Jeronimo Martins Polska - NSZZ "Solidarność" , WZZ "Sierpień 80" w Bydgoszczy oraz NSZZ "Solidarność 80" - przekazały zarządowi firmy pismo ze swoimi postulatami.

W opisanym m.in. przez wiadomoscihandlowe.pl dokumencie związkowcy domagają się wprowadzenia dodatkowego wynagrodzenia dla pracowników sieci Biedronka za pracę w czasie pandemii koronawirusa. Miałby to być dodatek w wysokości 1500 zł brutto dla każdego zatrudnionego na etacie. Związkowcy przekonują, że praca w czasie pandemii koronawirusa wiąże z narażeniem zdrowia i życia pracowników sklepów.

Teraz do postulatów odniosła się firma Jeronimo Martins Polska "W tym roku 46 tysięcy pracowników sieci Biedronka otrzymało specjalną nagrodę roczną im. Elisio Alexandre Soares dos Santos, w wysokości 2300 zł brutto. To podziękowanie za zaangażowanie w służbie klientom i udział w realizacji celów, które stały przed firmą w 2019 roku. Nagroda została wypłacona jeszcze przed kwietniowymi wynagrodzeniami i jest wyższa o 200 złotych od poprzedniej będąc jednocześnie najwyższą w historii Biedronki" - czytamy w odpowiedzi na pismo związkowców, do której dotarł Business Insider Polska.

Firma podkreśliła również, że "Biedronka dwukrotnie przyznała pracownikom dodatkowe nagrody za dwa marcowe tygodnie (odpowiednio 9-14 marca oraz 16-21 marca)". To wtedy zaczęła się pandemia i w Polsce wprowadzono lockdown, ale sklepy spożywcze działały bez zmian.

Łączna wartość obu tych nagród wyniosła 550 zł brutto dla każdego pracującego w obu tych tygodniach. Dodatkowo w tym szczególnym czasie sieć wypłaciła pracownikom pełną​ premię uznaniową związaną z wynikami sklepu niezależnie od stopnia realizacji celów sprzedażowych

- czytamy w odpowiedzi.

Jeronimo Martins Polska przypominała również, że "obowiązujący system wynagradzania przewiduje możliwość przyznawania dodatków motywacyjnych dla pracowników, którzy w danym miesiącu realizowali założone cele" oraz "dodatki dla osób mających utrudniony dojazd do pracy w godzinach nocnych".

Biedronka: testujemy pracowników, jeśli jest taka potrzeba
Związkowcy z Biedronki zwrócili się także do zarządu firmy także w kwestiach związanych z bezpieczeństwem pracowników w czasie pandemii. W piśmie zwracają uwagę na możliwość nieświadomej transmisji wirusa między pracownikami sklepu oraz magazynu. Dlatego też ich zdaniem konieczne jest zastosowanie dodatkowych środków bezpieczeństwa.

Związkowcy chcą, by firma zaoferowała darmowe testy na koronawirusa lub pełnopłatną kwarantannę dla pracownika, by przerwać łańcuch zakażeń. W piśmie zwrócono także uwagę na to, że delegowanie pracowników między sklepami stanowi w sytuacji pandemii spore niebezpieczeństwo.

"Nie można zgodzić się z argumentacją, że koszty epidemii, w tym testów, powinien ponosić pracodawca. Pracodawca i pracownik płacą ubezpieczenie zdrowotne, po to, by mieć wsparcie w chorobie. Zakres ubezpieczeń zdrowotnych i chorobowych oraz świadczeń z tytułu niezdolności do pracy, określają powszechnie obowiązujące przepisy" - podkreślono w odpowiedzi Jeronimo Martins Polska.

Sieć zaznaczyła, że "proaktywnie, od samego początku, testuje pracowników w przypadku kontaktu z osobą podejrzaną, z osobą na kwarantannie itd.”. Do tej pory sfinansowała swoim pracowników ok. 1000 testów na COVID-19, wydając na ten cel kilkaset tysięcy zł.

Odnosząc się do kwestii przenoszenia pracowników między sklepami, firma podała, że "zapewnienie obsady placówek handlowych, między innymi poprzez przenoszenie czasowe z innych lokalizacji jest niezbędne w celu zapewnienia właściwej obsługi klientów". Podkreśla, że wniosek związkowców "pozostaje w sprzeczności z wnioskami z poprzednich pism organizacji związkowych dotyczącymi zwiększenia obsady w przypadkach absencji".

Biedronka w Polsce ma ponad 3047 sklepów i zatrudnia ponad 70 tys. pracowników. Do trzech wspomnianych organizacji związkowych należy ok. 2,5 proc. załogi firmy.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ci/5lsbwx3
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 09 gru 2020 14:03

Biedronka wprowadza nowy sposób płatności w sklepach

Sieć sklepów Biedronka rozszerza paletę sposobów płatności dla klientów, wprowadzając możliwość płacenia w jej placówkach nowym typem kart płatniczych. Ten ruch ma zachęcić klientów do utrzymywania dystansu społecznego poprzez jak najczęstsze dokonywanie płatności bezgotówkowych.

W dyskontach Biedronki można płacić już nie tylko gotówką, Blikiem, popularnymi kartami płatniczymi wydawanymi przez banki, ale teraz także kartami Diners Club.

- Każdemu rozwiązaniu, jakie podejmujemy, towarzyszy nadrzędny cel: wygoda, komfort i bezpieczeństwo naszych klientów. Taki jest również cel współpracy z Diners Club - mówi Lidia Stegenta-Głowala, dyrektor działu skarbca sieci Biedronka.

Akceptacja kart Diners Club przez Biedronkę to również istotny krok w kierunku popularyzacji tych kart na polskim rynku, biorąc pod uwagę, że w Polsce jest ponad 3 tys. sklepów Biedronki. Agentem rozliczeniowym dla transakcji kartami Diners Club w Biedronce jest Bank Pekao SA.

- Z naszej perspektywy to kolejny ważny i potrzebny krok w upowszechnianiu płatności bezgotówkowych w naszym kraju - powiedział Artur Jurgielewicz, dyrektor biura akceptacji kart w Banku Pekao SA.

Czym są karty Diners Club?
Diners Club International to pierwszy na świecie wystawca kart płatniczych. Firma została założona w 1950 roku w USA. W Polsce działa od 1997 roku. Diners Club specjalizuje się w wydawaniu kart płatniczych przeznaczonych dla klientów indywidualnych i pracowników firm, często odbywających podróże zagraniczne.

Karta Diners Club może być zarówno kartą obciążeniową (tzn. kwota każdej transakcji jest dopisywana do rachunku, który musi być uregulowany po zakończeniu okresu rozliczeniowego) jak i klasyczną kartą kredytową (której wydanie jest związane z przyznaniem limitu kredytowego przez wydawcę karty, a operacje wykonane przez posiadacza karty rozliczane są w ramach przyznanego limitu). Diners Club wydaje karty o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

Klienci Biedronki coraz chętniej płacą bez gotówki
W ostatnich pięciu latach liczba transakcji bezgotówkowych realizowanych w sklepach sieci Biedronka wzrosła z ok. 35 proc. do ponad 55 proc.

Firma chwali się, że jest liderem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, co widać również m.in. na przykładzie kas samoobsługowych w sklepach. Obecnie w ponad 1000 sklepów Biedronki w całej Polsce znajduje się ponad 3500 takich urządzeń.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ub/21htk2q
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 21 gru 2020 09:48

Ujawniamy dokumenty. Gigantyczna kara dla Biedronki. Poszło o "wsteczny rappel extra"

723 mln zł kary to konsekwencja stosowania rabatu o nazwie wsteczny rappel extra – wynika z informacji money.pl. W dokumentacji, do której dotarliśmy, nie ma jednak twardych dowodów na to, jak stosowała go Biedronka. UOKiK ujawnia jednak, że dokumenty ma i pochodzą z przeszukania w siedzibie spółki.

https://www.money.pl/gospodarka/kolejna ... 0224a.html
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 04 lut 2021 19:02

Podatek handlowy. Biedronka już pierwszego dnia weszła w wyższy próg

Biedronka musiałaby skurczyć swoją sieć do zaledwie 10 marketów, aby przy obecnym poziomie przychodów nie musieć płacić podatku handlowego, wylicza portal Wiadomoscihandlowe.pl

Biedronka zapłaci największą kwotę podatku handlowego - wynika z wyliczeń portalu WiadomościHandlowe.pl. Za niespełna miesiąc najwięksi detaliści w Polsce przekażą fiskusowi deklaracje skarbowe dotyczące podatku od sprzedaży detalicznej. Szacowane wpływy za styczeń 2021 r. to łącznie około 120 mln zł.

"Kto zapłaci największą kwotę podatku handlowego? Odpowiedź jest oczywista - będzie to firma Jeronimo Martins Polska, mająca największy udział w spożywczym rynku detalicznym w Polsce. Z wyliczeń portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że sieć Biedronka za sam tylko za styczeń 2021 roku może zapłacić około 70 mln zł" - czytamy.

Podatek handlowy. Kto zapłaci?
"Większość dużych sieci handlowych osiągnie przychód wymagany do zapłaty podatku handlowego już pierwszego dnia sprzedaży. Pierwszy próg liczony jest od wartości sprzedaży powyżej 17 mln zł (0,8 proc. przychodów powyżej 17 mln zł), a drugi od 170 mln zł (1,4 proc. od wartości przychodu powyżej 170 mln zł). Mówimy tu o sieciach handlowych rejestrujących sprzedaż pod jednym numerem NIP" - dodaje portal i przypomina, że sklepy franczyzowe czy partnerskie, nawet jeśli funkcjonują pod wspólnym szyldem, mogą mieć różnych właścicieli.

Portal przypomina, że ze wstępnych wyników finansowych właściciela Biedronki wynika, że przychody tej sieci w 2020 r. wzrosły o 10,4 proc. "Oznacza to, że sklepy Biedronka sprzedały w ubiegłym roku towary za około 62 mld zł. Jeśli założymy, że obroty Biedronki nie spadły na początku 2021 roku, to działająca w naszym kraju spółka Jeronimo Martins Polska wpadła w podatek handlowy już pierwszego dnia sprzedaży w miesiącu. Co więcej, sklepy Biedronki od razu przekraczają przychód 170 mln zł, czyli wpadają w drugi próg podatkowy, tym samym sieć będzie zmuszona do płacenia wyższej stawki (1,4 proc.)", napisano.

Portal ocenia, że Biedronka przy założeniu podobnych miesięcznych przychodów przez cały rok musiałaby liczyć zaledwie 10 marketów w sieci, aby nie zapłacić podatku handlowego w ogóle.

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ka/k1tfbfc
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 06 mar 2021 04:19

Największy detalista w Polsce zapowiada inwestycje i nie rezygnuje z ekspansji zagranicznej. Z olbrzymimi karami UOKiK będzie walczył do upadłego.

https://www.pb.pl/biedronka-nie-boi-sie ... ik-1110186
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Jerónimo Martins LIZBONA Euronext: JMT markety m.in. Biedronka

Postautor: slayer74 » 12 mar 2021 17:19

Sieć Dino to już połowa Biedronki. Ale nie w przychodach i zyskach
Jacek Frączyk

W pogonie za Biedronką Dino jest już w połowie drogi. Ale tylko pod względem liczby sklepów. Jeśli chodzi o przychody i zyski brakuje dużo więcej.

W dziesięć lat z maleńkiej sieci nieco ponad stu sklepów Dino Polska doszło już prawie do połowy wielkości Biedronki. Ale dotąd omijało wschodnią i centralną część kraju. No i przychodami odstaje od krajowego lidera z Portugalii o wiele bardziej, niż wynikałoby to z liczby sklepów.

Liczbą sklepów sieć Dino doszła już do połowy rozmiaru Biedronki
Osiąga jednak jeszcze tylko jedną szóstą i przychodów i zysków lidera rynku
Spółka twierdzi, że postara się by podatek handlowy nie podniósł cen. Oszczędności poszuka gdzie indziej
...
https://businessinsider.com.pl/gielda/w ... ch/tbkgb5r
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości