Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 25 maja 2019 22:27

Amazon, czyli Wielki Brat mile widziany w domach klientów
Gigant sprzedaży detalicznej potrafi zdobywać informacje skuteczniej niż niejedna tajna służba.


Amazon – spółka mająca blisko 900 mld USD kapitalizacji, jeden z filarów technologicznej hossy w USA, globalny gigant sprzedaży internetowej wypierający z interesu tradycyjne sklepy i galerie handlowe. To również spółka, której szef ma kosmiczne ambicje. (Jeff Bezos, jej założyciel i zarazem najbogatszy człowiek świata, zaprezentował niedawno lądownik księżycowy Blue Moon.) Nie da się zaprzeczyć, że Amazon jest potęgą gospodarczą większą od wielu państw. I jest przy tym jednym z tych cyfrowych gigantów, które zbierają duże ilości informacji o życiu swoich klientów. O ile jednak Facebook czy Google wiedzą, czego szukaliśmy, co zlajkowaliśmy czy gdzie byliśmy, to Amazon idzie o krok dalej. Wie, co jego klienci mówią w swoich domach (gdy korzystają z wirtualnego asystenta Alexa) i zapewnia „inteligentne" dzwonki do ich drzwi. Co więcej, niektórzy z klientów Amazonu pozwalają już na to, by pracownicy tej firmy wchodzili do ich domów pod ich nieobecność. Okazują więc Amazonowi bezgraniczne zaufanie, o którym mogą marzyć służby specjalne z każdego kraju.

Klucze do drzwi
W listopadzie 2017 r. Amazon uruchomił w 37 amerykańskich miastach usługę Amazon Key. Umożliwia ona jego kurierom wejście do domu klienta podczas jego nieobecności i zostawienie w nim zamówionej paczki. Kurier może otworzyć drzwi, kiedy dostanie z centrali specjalny, jednorazowy kod do zamka elektronicznego. – Amazon Key daje konsumentom spokój umysłu, gdyż wiedzą oni, że ich zamówienia zostały bezpiecznie dostarczone do domu i będą na nich tam czekać – mówił Peter Larsen, wicedyrektor ds. technologii dostaw w Amazonie. Usługa ma też pozwalać na wejście innym zaufanym ludziom (członkom rodziny, przyjaciołom, ale też np. pracownikom firmy sprzątającej) do domu klienta pod jego nieobecność. Amazon zapewnia, że jego kurierzy przydzielani do tego typu dostaw są dokładnie sprawdzani, a dostawy są nagrywane przez specjalne kamery zamontowane w domach przez Amazon. Klienci mogą więc oglądać na żywo, jak przebiega dostawa lub później odtworzyć sobie jej nagranie.

https://www.parkiet.com/Gospodarka---Sw ... entow.html
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 11 cze 2019 12:25

Amazon wyprzedził Apple i Google i został uznany za najbardziej wartościową markę świata w rankingu BrandZ przygotowanym przez agencję Kantar.

Wartość marki Amazon, po wzroście o 52 proc. w ciągu roku, oszacowano na 315,5 mld USD. Apple z wartością 309,5 mld USD, znalazło się na drugim miejscu zestawienia, a ubiegłoroczny lider rankingu, Google, którego wartość marki wyceniono na 309 mld USD, na trzecim. Google i Apple, licząc łącznie, spędziły na szczycie rankingu 12 lat.
...
https://www.pb.pl/google-nie-jest-juz-n ... cie-963250
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 04 lip 2019 15:02

Co się dzieje na rynku dominacji Amazona?

Amazon (AMZN 0,24%) przyjmuje dosyć bezproblemowe podejście do tego, co dzieje się w księgarni, często nie sprawdzając autentyczności, a tym bardziej jakości, tego, co sprzedaje. Nie nadzoruje sprzedawców, którzy przybyli na jego stronę w jakikolwiek zorganizowany sposób. Jakie zagrożenia związane są z takimi działaniami na rynku e-commerce?

https://www.paszport.ws//co-si%C4%99-dz ... ji-amazona
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 15 lip 2019 20:51

Amazon chce otworzyć w Polsce nowe centrum logistyczne o powierzchni ponad 60 tys. mkw. Na lokalizację inwestycji wybrano Okmiany koło Bolesławca na Dolnym Śląsku. W ciągu najbliższych 18 miesięcy ma powstać tam 1000 miejsc pracy. To trzecie centrum Amazona na Dolnym Śląsku i szóste w Polsce.
https://businessinsider.com.pl/firmy/za ... ku/7n29cr0
---
Rozpoczyna się Amazon Prime Day 2019: trwająca dwa dni akcja promocyjna Amazona, w czasie której na stronie tego sklepu aż roi się od mniej lub bardziej atrakcyjnych okazji. Którymi z nich warto się zainteresować i jak z nich skorzystać? Tego dowiecie się z naszej regularnie aktualizowanej relacji wyróżniającej najlepsze okazje Amazon Prime Day 2019, którą opracowujemy wspólnie z serwisem verdykt.pl.
https://www.komputerswiat.pl/poradniki/ ... ke/4h9js9n
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 26 lip 2019 09:17

For now, Amazon.com's (AMZN - Get Report) mixed results and guidance are yieldng a bit of profit-taking for a stock that has risen over 30% this year.

After the bell on Thursday, Amazon reported Q2 revenue of $63.4 billion (up 20% annually) and GAAP EPS of $5.22. Revenue beat a consensus analyst estimate of $62.52 billion, while EPS missed a consensus of $5.56.

And following a pretty strong July Prime Day event, Jeff Bezos' firm guided for Q3 revenue of $66 billion to $70 billion (up 17% to 24%), which compares favorably to a consensus of $67.28 billion at its midpoint. On the other hand, operating income guidance of $2.1 billion to $3.1 billion is below a consensus of $4.39 billion.

Amazon's shares finished after-hours trading down 1.7% to $1,941.15. Here are some notable takeaways from the company's earnings report and call.

1. Amazon's 1-Day Shipping Efforts Boosted E-Commerce Growth
Three months after Amazon disclosed it aims to make 1-day shipping the norm for Prime orders, the company reported its North American segment revenue rose 20% annually to $38.65 billion; that's above a consensus estimate of $37.28 billion, with growth accelerating from Q1's 17%. On the call, CFO Brian Olsavsky indicated the sales boost provided by the 1-day initiative was the biggest factor behind the North American acceleration.

International segment revenue, which remained pressured by the dollar's strength, grew 12% to $16.37 billion, slightly missing a consensus of $16.41 billion. On a constant currency (CC) basis, International growth improved slightly to 17% from Q1's 16%. Olsavsky noted International sales saw a limited impact from the 1-day effort in Q2, and will see a bigger impact in Q3.

Amazon also reported that its total "online stores" (direct e-commerce) revenue rose 14% to $31.05 billion, beating a consensus of $30.04 billion. Third-party seller services revenue, which carries higher margins, rose 23% to $11.96 billion, nearly matching consensus estimates.

One-day shipping might especially be driving stronger order growth for lower-cost items. Amazon's average selling price (ASP) per unit sale fell in Q2, while its paid unit accelerated to 18% from a Q1 level of 10%.

2. AWS Grew Strongly, But Missed Estimates
Following a Q1 in which it saw 41% growth, Amazon Web Services (AWS) segment revenue grew 37% in Q2 to $8.38 billion, missing an $8.49 billion consensus. The segment's operating profit rose 29% to $2.12 billion; that spells an operating margin of 25.3%, down a bit from a year-ago level of 26.9%.

When asked about AWS' performance, Olsavsky insisted all remains well for the public cloud giant, and noted tough comps (AWS revenue was up 49% in Q2 2018) impacted its growth. He also suggested AWS' operating margin pressure stemmed from a pickup in sales/marketing hiring and (to a lesser extent) stock compensation expenses, rather than price pressure.

Last week, Microsoft (MSFT - Get Report) reported its Azure cloud unit (AWS' biggest rival) saw revenue grow 64% annually during its June quarter, with stronger growth seen for the cloud infrastructure (IaaS) and developer platform (PaaS) services that compete directly against AWS. However, AWS, Azure and Alphabet's (GOOGL - Get Report) Google Cloud Platform (GCP) all still appear to be taking public cloud services share from rivals with less scale and small feature sets.

Amazon.com, Microsoft and Alphabet are holdings in Jim Cramer's Action Alerts PLUS member club. Want to be alerted before Jim Cramer buys or sells AMZN, MSFT or GOOGL? Learn more now.

3. Shipping Expenses Grew Rapidly
1-day has a price: Amazon's global shipping costs rose 36% annually in Q2 to $8.13 billion, a much higher growth rate than Q1's 21%. This in turn was a key reason why Amazon's gross margin (GM), which has steadily risen in recent years thanks to the strong growth seen by high-margin services revenue streams, came in at 42.7%, below a consensus of 43.3%. GM still rose by 0.6 percentage points annually, but this was a much smaller rate of growth than Q1's 3.4-point increase.

Olsavsky disclosed the additional transportation costs needed to support the 1-day effort in Q2 were "a little bit higher" than prior guidance of about $800 million, and that Amazon also saw other cost/margin pressures such as "some additional transition costs in our warehouses." He added that costs related to the 1-day effort are expected to keep growing in Q3, and are baked into Amazon's guidance.

"[It] does create a shock to the system," he said about the 1-day effort. "We're working through that now. We expect we'll be working through that for a number of quarters, but when the dust settles, we will regain our cost efficiency over time."

4. Spending in Other Areas Also Picked Up
Amazon's fulfillment spend rose 17% to $9.27 billion, after having grown 10% in Q1. Marketing spend -- boosted by AWS hiring as well as ad spending to promote hardware and international Prime Video content -- grew 48% to $4.29 billion, up from a Q1 clip of 36%. Tech/content spend rose 25% to $9.07 billion, slightly up from a Q1 clip of 23%. And general & administrative (G&A) spend grew 14% to $1.27 billion, up from a Q1 rate of 10%.

Direct purchases of property and equipment, which is driven in large part by warehouse capital spending, grew just 10% to $3.56 billion. However, purchases of property and equipment via capital leases, which is driven by AWS capex, grew 42% to $3.31 billion, after having grown just 16% in Q1.

Amazon's headcount rose 13% annually to 653,300, with Olsavsky stating headcount for technical workers grew twice as fast.

5. Amazon's Revenue Mix Shift Towards Services Continues
Amazon's total product revenue rose 13% annually to $35.86 billion, while its total services revenue rose 31% to $27.55 billion.

In addition to seeing 37% AWS growth and 23% seller services growth, Amazon saw its subscription services revenue -- driven in large part by Prime membership fees, but also getting contributions from businesses such as Music Unlimited and Prime Video Channels -- rise 37% to $4.68 billion. And its "Other" revenue, which is now dominated by ads, grew 37% to $3 billion.

For now, Amazon.com's (AMZN - Get Report) mixed results and guidance are yieldng a bit of profit-taking for a stock that has risen over 30% this year.

After the bell on Thursday, Amazon reported Q2 revenue of $63.4 billion (up 20% annually) and GAAP EPS of $5.22. Revenue beat a consensus analyst estimate of $62.52 billion, while EPS missed a consensus of $5.56.

And following a pretty strong July Prime Day event, Jeff Bezos' firm guided for Q3 revenue of $66 billion to $70 billion (up 17% to 24%), which compares favorably to a consensus of $67.28 billion at its midpoint. On the other hand, operating income guidance of $2.1 billion to $3.1 billion is below a consensus of $4.39 billion.

Amazon's shares finished after-hours trading down 1.7% to $1,941.15. Here are some notable takeaways from the company's earnings report and call.

1. Amazon's 1-Day Shipping Efforts Boosted E-Commerce Growth
Three months after Amazon disclosed it aims to make 1-day shipping the norm for Prime orders, the company reported its North American segment revenue rose 20% annually to $38.65 billion; that's above a consensus estimate of $37.28 billion, with growth accelerating from Q1's 17%. On the call, CFO Brian Olsavsky indicated the sales boost provided by the 1-day initiative was the biggest factor behind the North American acceleration.

International segment revenue, which remained pressured by the dollar's strength, grew 12% to $16.37 billion, slightly missing a consensus of $16.41 billion. On a constant currency (CC) basis, International growth improved slightly to 17% from Q1's 16%. Olsavsky noted International sales saw a limited impact from the 1-day effort in Q2, and will see a bigger impact in Q3.

Amazon also reported that its total "online stores" (direct e-commerce) revenue rose 14% to $31.05 billion, beating a consensus of $30.04 billion. Third-party seller services revenue, which carries higher margins, rose 23% to $11.96 billion, nearly matching consensus estimates.

One-day shipping might especially be driving stronger order growth for lower-cost items. Amazon's average selling price (ASP) per unit sale fell in Q2, while its paid unit accelerated to 18% from a Q1 level of 10%.

2. AWS Grew Strongly, But Missed Estimates
Following a Q1 in which it saw 41% growth, Amazon Web Services (AWS) segment revenue grew 37% in Q2 to $8.38 billion, missing an $8.49 billion consensus. The segment's operating profit rose 29% to $2.12 billion; that spells an operating margin of 25.3%, down a bit from a year-ago level of 26.9%.

When asked about AWS' performance, Olsavsky insisted all remains well for the public cloud giant, and noted tough comps (AWS revenue was up 49% in Q2 2018) impacted its growth. He also suggested AWS' operating margin pressure stemmed from a pickup in sales/marketing hiring and (to a lesser extent) stock compensation expenses, rather than price pressure.

Last week, Microsoft (MSFT - Get Report) reported its Azure cloud unit (AWS' biggest rival) saw revenue grow 64% annually during its June quarter, with stronger growth seen for the cloud infrastructure (IaaS) and developer platform (PaaS) services that compete directly against AWS. However, AWS, Azure and Alphabet's (GOOGL - Get Report) Google Cloud Platform (GCP) all still appear to be taking public cloud services share from rivals with less scale and small feature sets.

Amazon.com, Microsoft and Alphabet are holdings in Jim Cramer's Action Alerts PLUS member club. Want to be alerted before Jim Cramer buys or sells AMZN, MSFT or GOOGL? Learn more now.

3. Shipping Expenses Grew Rapidly
1-day has a price: Amazon's global shipping costs rose 36% annually in Q2 to $8.13 billion, a much higher growth rate than Q1's 21%. This in turn was a key reason why Amazon's gross margin (GM), which has steadily risen in recent years thanks to the strong growth seen by high-margin services revenue streams, came in at 42.7%, below a consensus of 43.3%. GM still rose by 0.6 percentage points annually, but this was a much smaller rate of growth than Q1's 3.4-point increase.

Olsavsky disclosed the additional transportation costs needed to support the 1-day effort in Q2 were "a little bit higher" than prior guidance of about $800 million, and that Amazon also saw other cost/margin pressures such as "some additional transition costs in our warehouses." He added that costs related to the 1-day effort are expected to keep growing in Q3, and are baked into Amazon's guidance.

"[It] does create a shock to the system," he said about the 1-day effort. "We're working through that now. We expect we'll be working through that for a number of quarters, but when the dust settles, we will regain our cost efficiency over time."

4. Spending in Other Areas Also Picked Up
Amazon's fulfillment spend rose 17% to $9.27 billion, after having grown 10% in Q1. Marketing spend -- boosted by AWS hiring as well as ad spending to promote hardware and international Prime Video content -- grew 48% to $4.29 billion, up from a Q1 clip of 36%. Tech/content spend rose 25% to $9.07 billion, slightly up from a Q1 clip of 23%. And general & administrative (G&A) spend grew 14% to $1.27 billion, up from a Q1 rate of 10%.

Direct purchases of property and equipment, which is driven in large part by warehouse capital spending, grew just 10% to $3.56 billion. However, purchases of property and equipment via capital leases, which is driven by AWS capex, grew 42% to $3.31 billion, after having grown just 16% in Q1.

Amazon's headcount rose 13% annually to 653,300, with Olsavsky stating headcount for technical workers grew twice as fast.

5. Amazon's Revenue Mix Shift Towards Services Continues
Amazon's total product revenue rose 13% annually to $35.86 billion, while its total services revenue rose 31% to $27.55 billion.

In addition to seeing 37% AWS growth and 23% seller services growth, Amazon saw its subscription services revenue -- driven in large part by Prime membership fees, but also getting contributions from businesses such as Music Unlimited and Prime Video Channels -- rise 37% to $4.68 billion. And its "Other" revenue, which is now dominated by ads, grew 37% to $3 billion.

https://www.thestreet.com/technology/am ... s-15033899

Amazon Misses Earnings Estimates but Beats on Revenue -- Live Blog
https://www.thestreet.com/investing/ear ... g-15029408
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 27 lip 2019 19:30

Amazon kończy imponującą passę
Spółka pod kierownictwem Jeffa Bezosa odnotowała w II kwartale 2,6 mld USD zysku. Choć wyniki są lepsze w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, to są znacznie niższe od 3,6 mld USD wypracowanych w poprzednim kwartale.
https://www.parkiet.com/Gospodarka---Sw ... passe.html
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 01 sie 2019 06:20

Amazon (AMZN -1,67%) planuje uruchomić kolejny projekt biznesowy o nazwie "Kuiper". W założeniu ma powstać 3236 małych satelitów, które będą ze sobą połączone i ich zadaniem będzie dostarczanie Internetu do dowolnego miejsca na Ziemi. Konkurencja się zaostrza, a na orbicie zaczyna robić się tłoczno.

https://www.paszport.ws//kosmiczny-bizn ... C5%82oczno
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 04 sie 2019 11:11

Could Amazon Lose the Pentagon JEDI Project?
https://247wallst.com/aerospace-defense ... i-project/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Porucznik
Posty: 24234
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Amazon.com NASDAQ: AMZN handel online m.in. książki, płyty

Postautor: slayer74 » 07 sie 2019 16:09

FedEx potwierdził zakończenie umowy współpracy z Amazonem na dostawę małych paczek transportem lądowym, informuje Reuters.

Powodem ma być rozwój własnej sieci dostaw przez Amazon.

Dwa miesiące wcześniej FedEx podjąl decyzję o nieodnawianiu umowy na dostawy paczek drogą powietrzną.

- Ta zmiana jest spójna z naszą strategią, w ramach której chcemy się skupić na szerszym rynku e-commerce – poinformował FedEx w oświadczeniu. Firma dodała, że planuje ekspansję i chce świadczyć również usługi firmom stanowiącym konkurencję dla Amazona.

Tymczasem Amazon buduje własna sieć dystrybucji inwestując w samoloty i samochody dostawcze, co stanowi wyzwanie dla takich firm kurierskich jak FedEx czy United Parcel Service, dla których gigant branży e-commerce był od dawna stałym klientem.

W przypadku firmy FedExu przychody z umowy z Amazonem wyniosły w ubiegłym roku jednak niespełna 1,3 proc. całości.

https://www.pb.pl/fedex-konczy-wspolpra ... nem-967579
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości