Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 04 maja 2022 10:27

Investing.com - Volkswagen (ETR:VOWG_p) ST reported on Wednesday first quarter earnings that beat analysts' forecasts and revenue that topped expectations.

Volkswagen ST announced earnings per share of €13.05 on revenue of €62.74B. Analysts polled by Investing.com anticipated EPS of €8.58 on revenue of €61.55B.

Volkswagen ST shares are down 19% from the beginning of the year, still down 33.63% from its 52 week high of €314.00 set on June 7, 2021. They are under-performing the S&P Global 100 which is down 10.57% from the start of the year.

Volkswagen ST shares gained 0.87% in intra-day trade following the report.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 28 maja 2022 17:34

Volkswagen twierdzi, że do 2025 r. wyprzedzi Teslę pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych

Prezes Volkswagena (VOW3) wierzy, że niemiecki producent samochodów, który jest największy w Europie, może wyprzedzić Teslę (NASDAQ: TSLA) i stać się największym sprzedawcą pojazdów elektrycznych na świecie do 2025 roku. We wtorek, podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, prezes Herbert Diess powiedział, że złagodzenie problemów związanych z łańcuchem dostaw prawdopodobnie pomoże nadać impet producentowi samochodów w nadchodzących miesiącach: „Tesla jest obecnie liderem, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, prawdopodobnie jest też najbardziej cyfrową firmą motoryzacyjną i ma już pewną przewagę. Naszym celem jest dotrzymanie im kroku i prawdopodobnie wyprzedzenie do 2025 roku, jeśli chodzi o sprzedaż”. Dodał, że Tesla była w stanie odnotować dobre wyniki i wysokie zyski dzięki wiarygodnemu modelowi biznesowemu. Diess potwierdził jednak swoje przekonanie, że Volkswagen może wkrótce zniwelować różnicę w sprzedaży EV. Rano notowania Volkswagena spadły o 1,25%.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 27 cze 2022 20:35

Volkswagen ID.Buzz nie trafił jeszcze na ulice… a czekający na niego muszą uzbroić się w cierpliwość. Z powodu problemów z akumulatorami, produkcja została wstrzymana.

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... 7c21991f28
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 29 cze 2022 11:12

Volkswagen still optimistic for Q4 Porsche IPO - CFO

MUNICH (Reuters) - Despite market volatility, Volkswagen (ETR:VOWG_p) is still working toward an initial public offering (IPO) for Porsche in the fourth quarter that would give the luxury brand more freedom, the German carmaker's finance chief said on Wednesday.

"We are optimistic we can pursue this project in the fourth quarter," Chief Financial Officer Arno Antlitz said at the Reuters Automotive Europe conference in Munich. "Porsche would gain entrepreneurial freedom, we can expect a lot from them."

He added there was still plenty of investor appetite and capital available for an IPO.

"All the reasons we should pursue that project are still in place," he said.

Like other major carmakers, world No. 2 Volkswagen is in the middle of an expensive transition to electric vehicles.

https://www.investing.com/news/stock-ma ... fo-2842060
---


Volkswagen CFO: optimistic on sales for second half of the year

MUNICH (Reuters) - Volkswagen (ETR:VOWG_p) is optimistic about the second half of the year in terms of sales, its Chief Financial Officer Arno Antlitz said on Wednesday.

Speaking at the Reuters Events Automotive Europe 2022 conference, Antlitz also said ramping up battery supply chains was the most challenging goal in an EU deal reached earlier on proposed laws to phase out new fossil fuel car sales from 2035.

He also reiterated that the company was still working on a potential listing of Porsche AG in the fourth quarter of the year despite market uncertainty.

https://www.investing.com/news/stock-ma ... ar-2842061
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 06 lip 2022 11:26

Volkswagen zamknie jedną z dwóch fabryk w Rosji

https://www.pb.pl/volkswagen-zamknie-je ... ji-1155191
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 26 lip 2022 11:44

ERLIN (Reuters) - Volkswagen (ETR:VOWG_p) investors polled by Bernstein Research were split on whether an IPO of sportscar brand Porsche should go ahead after Friday's announcement of a leadership change at the helm of Europe's top carmaker, results showed on Tuesday.

In the poll of 58 investors conducted Sunday to Monday, 42% were in favour of a listing of Porsche AG and 41% against.

Nearly three quarters of investors polled viewed soon-to-be Chief Executive Oliver Blume's dual role leading the Group and Porsche as negative for the prospects of the listing, echoing comments by multiple investors to Reuters on Monday who highlighted that the IPO was pegged as a means to secure more independence and freedom for the sportscar brand.

Volkswagen's supervisory board voted on Friday to oust chief executive Herbert Diess, to be replaced by Porsche chief Oliver Blume from Sept. 1, after a tumultuous tenure marked by the carmaker's transition to electrification and multiple clashes between Diess and the works council and board.

Some 63% of investors polled by Bernstein voiced concerns that Diess' surprise departure would weigh on stock performance, while 22% thought it could improve it.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 23 sie 2022 10:52

Volkswagen AG podpisał umowę z Kanadą w celu zabezpieczenia dostępu do surowców niezbędnych w produkcji pojazdów i akumulatorów. Pozwoli to firmie na wytwarzanie tanich akumulatorów - twierdzą informatorzy Bloomberga.

https://www.pb.pl/volkswagen-wyprodukuj ... ry-1159123
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 31 sie 2022 11:42

HAMBURG (Reuters) - Volkswagen (ETR:VOWG_p)'s supervisory board agreed on Tuesday evening to remove two seats from the carmaker's 12-person management board, three people familiar with the matter said on Wednesday, adding the decision was not yet finalised.

The news comes a day ahead of a planned leadership change at Europe's largest carmaker that will see Porsche AG Chief Executive Oliver Blume also taking over as Volkswagen CEO from Herbert Diess.

The move signals a sharper focus under Blume's leadership following Diess' turbulent four-year tenure that saw the board swell to its current level.

Overall, the reshuffle would reduce the total number of seats on the management board to nine from 12 and remove the positions in charge of procurement and sales, one of the people said.

Volkswagen's supervisory board discussed the move in a meeting on Tuesday evening but must still confirm a final decision in writing, the sources said.

Volkswagen declined to comment.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 19 wrz 2022 13:07

Volkswagen (ETR:VOWG_p) stock rose 1.1% following the news the auto giant is targeting a valuation of up to 75 billion euros ($75.1 billion) for luxury car maker Porsche, in what will be Germany's second-largest initial public offering in history.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 05 paź 2022 09:31

Volkswagen brands gear up for listings as Porsche SE begins share acquisition

BERLIN (Reuters) - Volkswagen (ETR:VOWG_p) brands are preparing for stock market listings as a training exercise, CEO Oliver Blume told the Handelsblatt newspaper on Tuesday, as its largest shareholder began its acquisition of Porsche AG shares.

Volkswagen's listing of Porsche last Thursday, floating 12.5% of the sportscar brand on the stock market, prompted speculation of further listings as a means of unlocking value in the group that executives view as strongly undervalued.

It was also viewed as a means of giving the Porsche and Piech families, set to receive a blocking minority of 25% plus one of the voting ordinary shares, a tighter leash over the carmaker and sportscar brand.

Porsche SE officially transferred the first tranche of its shares on Tuesday, consisting of 17.5% of ordinary shares - carrying voting rights - for 7.1 billion euros ($7.04 billion), the company said.

The second tranche will be transferred at the start of next year, when Volkswagen AG (OTC:VWAGY) shareholders are paid out 49% of the proceeds of the listing as a special dividend.

Porsche SE will be treated as if it owns the stake even before the transfer is complete, according to the prospectus for the IPO.

Meanwhile, Volkswagen is running training sessions for unlisted brands - including Audi, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat and Cupra - to sharpen their focus on capital markets, Blume said in the Handelsblatt interview. The results of the exercise would be presented at a capital markets day next year.

"Within the Volkswagen Group I sense a clear motivation to give capital markets a higher relevance," Blume said.

"Done wisely, it could add significant value and improve competitiveness of the group and brands," Arndt Ellinghorst, automotive expert at data firm QuantCo, said of listing further Volkswagen brands.

Porsche is already worth almost as much as its former parent, which Blume told Handelsblatt underlined the potential hidden value in the group.

Still, the Porsche listing has yet to benefit Volkswagen's valuation, with shares in the group down around 10% in part because investors switched from the former parent to the sportscar brand.

Volkswagen Chief Financial Officer Arno Antlitz said last week that assessing a listing of battery unit PowerCo was the next priority, brushing aside possible further brand listings.

The Porsche listing relied on factors like the support of the Porsche and Piech families controlling most of Volkswagen's voting rights, which could not be guaranteed for other brands, said Tom Narayan of RBC, pointing to a listing of the battery or software divisions as the most likely next step.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 18 lis 2022 14:10

Volkswagen in talks with pre-IPO investors for battery unit - sources

FRANKFURT/HAMBURG (Reuters) - German carmaker Volkswagen (ETR:VOWG_p) is holding discussions with investors to join its battery division ahead of a possible partial initial public offering (IPO) of the subsidiary, two people familiar with the matter told Reuters.

The idea is to bring in investors pre-IPO so Volkswagen can gauge how the division - named PowerCo - might be valued in a potential flotation, the sources said, adding that Volkswagen is working with advisers on a potential deal structure.

Initial ideas are being exchanged but deliberations are not yet concrete, one of the sources said.

Volkswagen declined to comment.

Due to the proceeds it received from the successful IPO of its sports carmaker Porsche, Volkswagen does not feel under pressure to raise additional funds for its transformation to electrification, the second source said.

During Porsche's first day of trading Volkswagen CFO Arno Antlitz said the carmaker was considering forming strategic partnerships in the next one to two years as a step towards a possible listing of its PowerCo batteries operation.

Volkswagen has set aside 20 billion euros ($21 billion) for investment in its battery cell business, with the PowerCo unit managing its battery production and research from mining to recycling and projects including energy storage systems.

Former Volkswagen CEO Herbert Diess floated the idea of a listing in May last year as a means of funding the carmaker's battery expansion plans.

Volkswagen's US charging station network Electrify America, in which Siemens has invested a low three-digit million amount, could serve as a model for investor participation, the second source said.

In September, Volkswagen announced a joint venture between PowerCo and Belgian circular materials technology group Umicore to establish a large-scale supply chain for sustainable battery materials.

The partnership will invest three billion euros into new production capacities, with the aim of producing battery materials for over two million fully electric cars per year by the end of the decade.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 19 gru 2022 21:13

Klienci banku Raiffeisenbank niebawem będą musieli przystosować się do poważnych zmian. Poza zapowiadanym od dłuższego czasu zamknięciem wielu oddziałów, niebawem przestanie funkcjonować możliwość wykonywania operacji gotówkowych.

Coraz więcej wskazuje na to, że rewolucja w bankach jest nieuchronna. W najbliższym czasie poważne zmiany mają zostać wcielone między innymi w Volksbanken i Raiffeisenbanken - od 1 grudnia wszystkie ich oddziały w pierwszym obszarze mają zostać zamknięte, a do tego wycofane mają zostać transakcje gotówkowe. Niewykluczone, że będzie to miało ogólnokrajowe konsekwencje.

https://www.mypolacy.de/wiadomosci/pier ... evdDDQL1Y/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 29 gru 2022 13:23

Volkswagen to reveal new EV at CES 2023

https://www.investing.com/news/stock-ma ... SI-2970789
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 11 sty 2023 00:53

Gdzie Volkswagen postawi fabrykę za 2 mld euro? W grze pozostały tylko Polska i Słowacja

Volkswagen już niedługo ma podjąć decyzję o tym, gdzie zbuduje nową fabrykę baterii. Inwestycja ma zostać zrealizowana w Polsce lub Słowacji - donosi "Rzeczpospolita". W naszym kraju wyznaczono już dwie potencjalne lokalizacje fabryki.
Volkswagen zapowiadał, że lokalizację kolejnej fabryki poda przed końcem 2022 roku. Tuż przed Bożym Narodzeniem prezes Grupy VW Oliver Blume informował, że decyzja zostanie ogłoszona już niebawem. Na liście krajów, w których firma chce zrealizować inwestycję pozostały tylko Polska i Słowacja - informuje "Rz".

Volkswagen może w Polsce postawić fabrykę baterii
Koszt inwestycji szacowany jest na 2 mld euro. Budowa obiektu miałaby ruszyć w 2025 roku i zostać ukończona dwa lata później. Fabryka ma się zajmować produkcją baterii. Wiosną 2021 roku firma ogłosiła, że zbuduje w Europie cztery fabryki baterii. Dotąd wybrano trzy lokalizacje - Hiszpanię, Szwecję oraz Niemcy.

Więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl

Decyzja na temat tego, czy na lokalizację ostatniej fabryki Volkswagen wybierze Polskę, czy Słowację, ma być uzależniona od źródła energii. Koncern prowadzi bowiem politykę, zgodnie z którą wszystkie fabryki muszą być zasilane z "zielonej" energii. Co ważne, również dostawcy komponentów będą musieli mieć dostęp do takiej energii.

Ponadto w wyborze lokalizacji istotne będą ceny energii, które w Polsce są wysokie. To właśnie tego miały dotyczyć ostatnie rozmowy między VW a stroną polską.

Dwie lokalizacje fabryki VW w Polsce
Z kilku niezależnych, ale też anonimowych źródeł "Rz" dowiedziała się, że jeśli fabryka VW stanie w Polsce, to zostanie zbudowana w okolicach Głogowa albo Jawora. Obie lokalizacje znajdują się w specjalnych strefach ekonomicznych oraz przy autostradzie A4 i drodze ekspresowej S3.

W Jaworowie zainwestował już Mercedes-Benz. Z kolei w Legnickiej Strefie Ekonomicznej (do której należy Głogów) Volkswagen produkuje już silniki samochodowe w polkowickiej fabryce.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Volkswagen AG aka VW, VAG FRANKFURT: VOW3

Postautor: slayer74 » 17 sty 2023 10:47

Volkswagen Sees China Market Accelerating After Tough First Quarter.

(Bloomberg) -- Volkswagen AG (OTC:VWAGY) expects a recovery in China’s passenger car market growth this year once supply-chain stresses and a wave of Covid infections following the country’s pandemic reopening ease.

The world’s biggest car market is set to grow between 4% and 5% this year to 23 million vehicles, said Ralf Brandstaetter, the carmaker’s head of China operations, accelerating from a rise of 1.6% last year. While demand indicators are pointing up, China is beset by a massive spike in infections following the relaxation of its Covid-Zero policy.

“The first quarter will certainly be a bit more difficult in comparison to the rest of the year,” Brandstaetter told journalists in Berlin. “This means that in the next few weeks, we shouldn’t allow ourselves to be influenced too much by the effects that are still there now.”

While growth is set to accelerate, Western carmakers are losing ground to local manufacturers offering cheaper models geared to local tastes. Tesla (NASDAQ:TSLA) already cut prices prices in China in October. Brandstaetter declined to say whether Volkswagen (ETR:VOWG_p) would follow suit. Last year, VW’s sales in its most important market slid 3.6% to 2.2 million vehicles during the country’s tough Covid measures that shuttered 70% of its showrooms at times.

Volkswagen is expanding its EV lineup in China over the next two years with the Audi Q4 e-tron and the ID.7 sedan. It’s also weighing whether to offer electric Skoda models as the brand currently has a small presence in the country, Brandstaetter said.

Europe’s biggest carmaker expects car sales in China to grow to between 28 to 30 million vehicles by the end of the decade - three times the size of the German market. EV sales, accounting for a quarter of total deliveries last year, are expected to top 30% this year, VW said.

The Chinese market for electric vehicles is developing “unbelievably fast,” Brandstaetter said, boosted by low electricity prices, a well-developed charging network and driving restrictions in some cities for non-electric vehicles.

Local carmakers are also quicker to engineer new models, taking some two and a half years compared to four years for VW in Germany. Chinese carmakers are reacting faster to industry developments and consumer trends, especially on digital features, he said.

“Don’t get me wrong: There are good reasons why we need more time,” Brandstaetter said. “When it comes to quality, sustainable operations and the reliability of our vehicles, we stick to our high standards. But we will also have to adapt to this pace.”

VW in October announced it’s investing $2.3 billion in an autonomous driving joint venture with China’s Horizon Robotics Inc. Horizon will work with VW’s software unit Cariad to develop automated and assisted driving systems for China, integrating numerous functions on one chip to save costs and lower energy consumption.

“Technology in China will be probably become less compatible with the Western world, and also the other way around,” Brandstaetter said. “We are proceeding from the idea that there will be separate technological spheres.”
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości