Maersk suspends five crew members as it investigates alleged sexual assault
https://www.investing.com/news/stock-ma ... lt-2641699
Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
REKLAMA
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
AP Moeller Maersk (CSE:MAERSKb) is likely to be in the spotlight Wednesday after the Wall Street Journal reported that the Danish shipping giant is in advanced talks to acquire Hong Kong-based LF Logistics for about $3 billion.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
MSC został największą linią kontenerową pod względem przepustowości
AP Moller-Maersk, duński przewoźnik morski, specjalizujący się w transporcie kontenerów nie jest już największą tego typu firmą na świecie pod względem przepustowości. Został właśnie zdetronizowany przez Mediterranean Shipping (MSC) -spółka niegiełdowa Szwajcaria, donosi agencja Bloomberg.
https://www.pb.pl/msc-zostal-najwieksza ... ci-1138007
AP Moller-Maersk, duński przewoźnik morski, specjalizujący się w transporcie kontenerów nie jest już największą tego typu firmą na świecie pod względem przepustowości. Został właśnie zdetronizowany przez Mediterranean Shipping (MSC) -spółka niegiełdowa Szwajcaria, donosi agencja Bloomberg.
https://www.pb.pl/msc-zostal-najwieksza ... ci-1138007
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk (CSE:MAERSKb) stock fell 1% after the shipping giant forecast full year earnings slightly below expectations, adding that supply chains are likely to experience disruption throughout 2022.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk wstrzymuje kontenerowce płynące do Rosji
Maersk wstrzymuje wszystkie kontenerowce płynące do Rosji - podał we wtorek Reuters. Wyjątek stanowi transport artykułów spożywczych, medycznych i humanitarnych
Operator kontenerowców Maersk czasowo wstrzymuje swoją flotę kursujące do Rosji ramach sankcji wprowadzone przez Zachód - napisał Reuters.
Posunięcie to jest następstwem podobnych decyzji podjętych przez Ocean Network Express (ONE) z siedzibą w Singapurze, niemiecki Hapag Lloyd oraz szwajcarską grupę żeglugową MSC - wskazała agencja.
Jak dowiedział się Reuters, decyzja o zawieszeniu, dotycząca wszystkich rosyjskich portów, nie obejmie jednak artykułów spożywczych, medycznych i humanitarnych.
Ponieważ sankcje mają już bezpośredni i pośredni wpływ na stabilność i bezpieczeństwo naszych operacji, nowe rezerwacje Maersk w żegludze oceanicznej i śródlądowej do i z Rosji zostaną tymczasowo zawieszone - podał Maersk w oświadczeniu cytowanym przez Reutersa.
Według Reutersa, firma obsługuje trasy żeglugi kontenerowej do Sankt Petersburga i Kaliningradu na Morzu Bałtyckim, Noworosyjska na Morzu Czarnym oraz do Władywostoku i Wostocznego na wschodnim wybrzeżu Rosji.
Maersk posiada 31 proc. udziałów w rosyjskim operatorze portowym Global Ports, który zarządza sześcioma terminalami w Rosji i dwoma w Finlandii. Udziałowcami Global Ports są również rosyjski państwowy koncern nuklearny Rosatom oraz rosyjski biznesmen Sergey Shiskarev - podała agencja.
Wraz z Global Ports analizujemy, w jaki sposób dostosować się do stale zmieniających się sankcji i restrykcji oraz przygotowujemy możliwe kolejne kroki - przekazał Maersk Reutersowi.
Maersk wstrzymuje wszystkie kontenerowce płynące do Rosji - podał we wtorek Reuters. Wyjątek stanowi transport artykułów spożywczych, medycznych i humanitarnych
Operator kontenerowców Maersk czasowo wstrzymuje swoją flotę kursujące do Rosji ramach sankcji wprowadzone przez Zachód - napisał Reuters.
Posunięcie to jest następstwem podobnych decyzji podjętych przez Ocean Network Express (ONE) z siedzibą w Singapurze, niemiecki Hapag Lloyd oraz szwajcarską grupę żeglugową MSC - wskazała agencja.
Jak dowiedział się Reuters, decyzja o zawieszeniu, dotycząca wszystkich rosyjskich portów, nie obejmie jednak artykułów spożywczych, medycznych i humanitarnych.
Ponieważ sankcje mają już bezpośredni i pośredni wpływ na stabilność i bezpieczeństwo naszych operacji, nowe rezerwacje Maersk w żegludze oceanicznej i śródlądowej do i z Rosji zostaną tymczasowo zawieszone - podał Maersk w oświadczeniu cytowanym przez Reutersa.
Według Reutersa, firma obsługuje trasy żeglugi kontenerowej do Sankt Petersburga i Kaliningradu na Morzu Bałtyckim, Noworosyjska na Morzu Czarnym oraz do Władywostoku i Wostocznego na wschodnim wybrzeżu Rosji.
Maersk posiada 31 proc. udziałów w rosyjskim operatorze portowym Global Ports, który zarządza sześcioma terminalami w Rosji i dwoma w Finlandii. Udziałowcami Global Ports są również rosyjski państwowy koncern nuklearny Rosatom oraz rosyjski biznesmen Sergey Shiskarev - podała agencja.
Wraz z Global Ports analizujemy, w jaki sposób dostosować się do stale zmieniających się sankcji i restrykcji oraz przygotowujemy możliwe kolejne kroki - przekazał Maersk Reutersowi.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Danish shipping giant Maersk (CSE:MAERSKb) rose 0.4% after it warned that China's string of COVID-19 outbreaks could revive disruptions to global supply chains
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk surged 5.6% after raising its full-year forecast driven by high container freight rates.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Container shipping: volume growth calms, tariffs remain strong
https://www.hellenicshippingnews.com/co ... in-strong/
https://www.hellenicshippingnews.com/co ... in-strong/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk sees no let up in surging cost of shipping goods
LONDON/DUBLIN (Reuters) - The cost of shipping goods has surged 25-30% since the start of the pandemic due to array of inflationary pressures that are "unlikely to abate in the short term," world No. 1 container shipping company Maersk told Reuters on Wednesday.
Maersk is viewed as a bellwether for global trade as it transports goods for retailers and consumer companies from Walmart (NYSE:WMT) and Nike (NYSE:NKE) to Unilever (NYSE:UL).
Higher supply chain costs have rocked the retail and packaged goods industries since the start of the COVID-19 outbreak, particularly over the past year as economies have started to recover, with logjams at key ports holding up containers of everything from food and health products to toys.
"I think some more inflation (will) come through in the years to come," Vincent Clerc, chief executive of Ocean and Logistics at Maersk said in an interview during the Consumer Goods Forum's Global Summit conference in Dublin.
"Logistics is very energy and labour intensive, and those are two of the areas of the economy that are subject to significant inflationary pressure."
Clerc said that while congestion is improving in some parts of the world, it is becoming worse in others -- for instance, the East Coast of the United States and in Northern Europe.
"We're talking here about the availability of truck drivers, the availability of capacity to move the goods through to the inland infrastructure," he said.
Clerc also said that since the start of "trade tensions" with China, global companies have been increasingly cutting the proportion of materials and goods they export from the country, hoping to diversify away.
"We see a tendency, certainly, towards more even distribution and a reduced reliance on one or two specific areas."
LONDON/DUBLIN (Reuters) - The cost of shipping goods has surged 25-30% since the start of the pandemic due to array of inflationary pressures that are "unlikely to abate in the short term," world No. 1 container shipping company Maersk told Reuters on Wednesday.
Maersk is viewed as a bellwether for global trade as it transports goods for retailers and consumer companies from Walmart (NYSE:WMT) and Nike (NYSE:NKE) to Unilever (NYSE:UL).
Higher supply chain costs have rocked the retail and packaged goods industries since the start of the COVID-19 outbreak, particularly over the past year as economies have started to recover, with logjams at key ports holding up containers of everything from food and health products to toys.
"I think some more inflation (will) come through in the years to come," Vincent Clerc, chief executive of Ocean and Logistics at Maersk said in an interview during the Consumer Goods Forum's Global Summit conference in Dublin.
"Logistics is very energy and labour intensive, and those are two of the areas of the economy that are subject to significant inflationary pressure."
Clerc said that while congestion is improving in some parts of the world, it is becoming worse in others -- for instance, the East Coast of the United States and in Northern Europe.
"We're talking here about the availability of truck drivers, the availability of capacity to move the goods through to the inland infrastructure," he said.
Clerc also said that since the start of "trade tensions" with China, global companies have been increasingly cutting the proportion of materials and goods they export from the country, hoping to diversify away.
"We see a tendency, certainly, towards more even distribution and a reduced reliance on one or two specific areas."
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
AP Moeller-Maersk (CSE:MAERSKb) stock rose 1.5% after the Danish shipping giant raised its guidance for the full year on Tuesday, as the long-expected cooling in global freight rates again failed to materialize in the second quarter.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk (CSE:MAERSKb) stock fell 4.5% after the shipping group warned of slowing demand for transport and logistics as a global recession looms,
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk falls after CEO Soren Skou announces he's stepping down
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk (CSE:MAERSKb) stock rose 2.5% after the shipping giant reported record earnings in 2022. The Danish company, however, warned lower container volumes and freight rates would drive a plunge in profits this year.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Investing.com -- AP Moeller-Maersk A/S (CSE:MAERSKb) has delivered lower-than-expected annual income guidance, citing an easing in a pandemic-era boom in demand for goods and expectations for sluggish global growth in 2023.
The Danish shipping firm now sees full-year underlying earnings before interest, tax, depreciation and amortization in the range of $8 billion to $11 billion, below Bloomberg consensus estimates of $13.45B.
"Guidance is based on the expectation that inventory correction will be complete by the end of H1 leading to a more balanced demand environment, that 2023 global GDP growth remains muted, and that the global ocean container market will grow in a range of -2.5% to +0.5%," Maersk said in a statement.
The outlook includes an impairment and restructuring charge of $450 million in the first quarter, it added.
Analysts at Citi flagged that the disappointing forecast will likely fuel downgrades to consensus expectations for the company's future performance.
Copenhagen-listed shares in the business fell in early trading on Wednesday.
In the fourth quarter of 2022, higher costs and lower volumes contributed to an 18.4% decrease in core income to $6.5B, although this came in above estimates of $6.42B. Its key ocean transport division - responsible for more than 90% of Maersk's returns in the prior quarter - was particularly impacted, with earnings sliding by over a sixth to $6.03B. This decline was partially offset by strength in its logistics and services unit.
"Overall, the businesses performed well in an environment of receding demand and rising inflation," Maersk said.
The Danish shipping firm now sees full-year underlying earnings before interest, tax, depreciation and amortization in the range of $8 billion to $11 billion, below Bloomberg consensus estimates of $13.45B.
"Guidance is based on the expectation that inventory correction will be complete by the end of H1 leading to a more balanced demand environment, that 2023 global GDP growth remains muted, and that the global ocean container market will grow in a range of -2.5% to +0.5%," Maersk said in a statement.
The outlook includes an impairment and restructuring charge of $450 million in the first quarter, it added.
Analysts at Citi flagged that the disappointing forecast will likely fuel downgrades to consensus expectations for the company's future performance.
Copenhagen-listed shares in the business fell in early trading on Wednesday.
In the fourth quarter of 2022, higher costs and lower volumes contributed to an 18.4% decrease in core income to $6.5B, although this came in above estimates of $6.42B. Its key ocean transport division - responsible for more than 90% of Maersk's returns in the prior quarter - was particularly impacted, with earnings sliding by over a sixth to $6.03B. This decline was partially offset by strength in its logistics and services unit.
"Overall, the businesses performed well in an environment of receding demand and rising inflation," Maersk said.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
Re: Maersk A/S KOPENHAGA: MAERSK A, MAERSK B transport - największy na świecie operator kontenerów, energia
Maersk (CSE:MAERSKb) stock rose 0.5% after the shipping giant Monday agreed to sell its two logistics sites in Russia to IG Finance Development, largely marking the end of its business activities in the country.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości