Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 15 cze 2015 12:08

Obrazek

wykres
https://finance.yahoo.com/chart/1913.HK
https://www.investing.com/equities/prada-spa
http://www.reuters.com/finance/stocks/c ... ol=1913.HK

Prada S.p.A. SEHK: 1913 - włoski dom mody założony w 1913 roku w Mediolanie przez Maria Pradę. Spółka notowana na giełdzie w Hong Kongu.

Na początku swej działalności zajmował się jedynie wyrobem luksusowych skórzanych toreb. Markę na świecie rozsławiła wnuczka założyciela Miuccia Prada, która odziedziczyła firmę w 1978. To ona zadecydowała o rozszerzeniu działalności firmy o linię ubrań haute couture, a potem Prêt-à-porter. Obecnie Prada posiada 250 sklepów w 65 krajach świata. W latach 90. XX w. utworzona została Prada Group, która wykupiła kilka innych znanych marek w świecie mody, m.in: Fendi i Helmut Lang. Obecnie w jej posiadaniu są marki Giorgio Armani i Jil Sander.

Prada produkuje 4 linie ubrań:
Prada Donna
Prada Uomo
Miu Miu
Granello


http://pl.wikipedia.org/wiki/Prada
https://en.wikipedia.org/wiki/Prada
http://www.prada.com/
dywidendy
http://www.aastocks.com/en/stocks/analy ... mbol=01913
https://www.investing.com/equities/prada-spa-dividends
Ostatnio zmieniony 01 gru 2021 15:01 przez slayer74, łącznie zmieniany 10 razy.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Postautor: slayer74 » 15 cze 2015 12:10

Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 25 sty 2019 08:11

Prada sprzedaje zwykłą bawełnianą koszulkę za ogromne pieniądze. Kosztuje grubo ponad 1000 złotych.
https://kobieta.onet.pl/moda/prada-sprz ... ad/cgbfwy4
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 11 mar 2021 09:23

Zyski Prady wzrosły w drugiej połowie 2020 r.

Włoska grupa modowa poinformowała o silnym ożywieniu zysków operacyjnych w drugiej połowie 2020 roku. To zasługa wyższej sprzedaży w Azji i rozwoju sklepu internetowego, pisze Reuters.

https://www.pb.pl/zyski-prady-wzrosly-w ... -r-1110691
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 01 gru 2021 15:00

Włoska grupa modowa Prada widzi szansę rozwoju firmy poprzez kwitnący sektor mody używanej. Zdaniem szefa marketingu Lorenzo Bertelliego należy docenić trend ubrań z „drugiej ręki”.

https://www.pb.pl/prada-otwiera-sie-na- ... na-1134974
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 16 wrz 2022 01:11

MILAN (Reuters) - Hong Kong-listed Italian luxury group Prada (OTC:PRDSY) SpA said on Thursday it had bought a stake in the Tuscan tannery Superior SpA, tightening its grip on its supply chain, but noted it had not decided whether to list in Milan. A dual listing in Europe would help Prada widen its investor base, as some investment funds can only put money in European or U.S. stocks.

"No decision has been taken," on a secondary listing in Milan, Chief Executive Patrizio Bertelli said in an interview with Italian daily newspaper Il Corriere della Sera. In July, Prada's Chairman Paolo Zannoni said a secondary listing in Milan was a possibility but not a priority for Prada.

Last month Bloomberg News reported that Prada was considering seeking at least $1 billion from a secondary listing in Milan and was working with Goldman Sachs (NYSE:GS) on early preparations.

Italian daily newspaper Il Sole 24 Ore reported on Tuesday that Prada aimed to list in the Milan stock exchange next year.

Tuscany has been booming as high-end fashion houses scramble to meet a strong wave of global, post-pandemic demand for luxury accessories, expanding their factories and buying artisan workshops.

Based in Santa Croce sull'Arno, near Pisa, Superior is a leader in calfskin processing and has been active for more than 60 years in the Italian and international markets as a specialised tanner for the luxury sector, Prada said.

Under the agreement, Prada bought a 43.65% stake in Superior, whose management responsibility will remain with the current CEO, Stefano Caponi.

"The acquisition of a shareholding in Superior represents another important step in the strategic direction towards vertical integration of the Prada Group's supply chain," Bertelli said.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 14 lip 2023 14:12

Italy's luxury groups set aside rivalries to keep it local

MILAN (Reuters) - Italy's luxury fashion groups, which for decades jealously guarded their independence, have started teaming up to protect their supply chains and the Italian roots of smaller companies, showing a new spirit of collaboration.

Control of the supply chain has become increasingly important for luxury brands, ensuring products get to shops on time and avoiding reputational risks linked to sourcing of raw materials or labour conditions.

Italy's patchwork of specialist artisan workshops and family-owned labels offer particularly rich pickings for larger companies with the cash to cement relationships through investment.

In this spirit, Prada and fellow Italian fashion brand Ermenegildo Zegna (NYSE:ZGN) in June acquired a minority stake in knitwear company Luigi Fedeli e Figlio, based in Monza, just north of Milan.

The family-owned company, which has a focus on cashmere and jumpers, was founded in 1934 and is distributed in 13 own-brand boutiques and around 400 multi-brand stores worldwide.

Prada and Zegna had previously invested jointly in Filati Biagioli Modesto S.p.A. in 2021, acquiring a majority stake in one of their suppliers, specialised in the production of cashmere and other luxury yarns.

"We invested in Biagioli to relaunch a company that was in crisis, while for Fedeli it's a case of helping the company to grow," Patrizio Bertelli, leading shareholder and chairman of Prada Group, told Reuters.

Bertelli, 77, added that smaller Italian companies have in the last two decades had to juggle the handover from one generation of the family to the next with more complex issues such as expanding in new markets.

"Italian brands have wanted to go it alone for too long, and then suddenly they realise you can't always go it alone and you start to look around," he added.

SMALL MANUFACTURERS APLENTY

Italy is home to thousands of small manufacturers that cover 50-55% of the global production of luxury clothing and leather goods, consultancy Bain calculates.

"Biagioli and Fedeli are two different examples of caring about 'made in Italy' and helping to strengthen the Italian supply chain either directly or indirectly," said Gildo Zegna, 67, chairman and CEO of Ermenegildo Zegna.

"Bertelli and I want to preserve the 'made in Italy' jewels and keep the know-how in the country," Zegna added.

The Italian groups are facing competition from French luxury giants such as LVMH (EPA:LVMH) or Gucci-owner Kering (EPA:PRTP), which have also bought suppliers in Italy over the years, especially in the leather industry.

LVMH announced in May it had taken a majority stake in Nuti Ivo Group, an Italian company that has specialised in making leather products since 1955.

Private equity firms have also sensed an investment opportunity and started combining suppliers into larger entities.

Kering managing director Jean-Francois Palus said the luxury group is increasingly looking to bring production in house.

It's an issue of traceability but also of quality, sourcing of materials, shorter lead times to produce goods and get them to the market and competition for specialist artisans among brands, he said.

FORGING CLOSER RELATIONS

There have also been other examples of Franco-Italian cooperation such as a deal whereby Chanel bought a stake in cashmere yarn company Cariaggi Lanificio in partnership with Brunello Cucinelli (BIT:BCU).

"Italy has not created a (major) luxury hub, but we have entrepreneurs who have the ability to activate the right relationships at the right time," said Stefania Lazzaroni, general manager at Italian luxury industry association Altagamma.

"The approach has changed, (it is) much more collaborative - to face more complex challenges," she said.

Indeed, Prada and Zegna's decision to invest together was born out of a friendship strengthened by recent hard times.

"We got to know each other better during the COVID pandemic, in a difficult moment for the industry, when we needed to support each other," Zegna said, adding that a fundamental role was played by the meetings held at industry body Camera Nazionale della Moda.

Roberto Costa, head of Global Luxury Investment Banking for Citigroup, said closer working ties reflected a more confident and outward approach from Italian brands.

"Italian groups are now more managerialised, more organised and also stronger, which makes them more open to thinking together," he said. But he did not necessarily see big deals in the offing.

"There is a greater ability to talk to each other, but this does not mean that there will necessarily be mergers," he added.

Zegna and Bertelli now sit together on the board of Fedeli and Biagioli, leaving scope for more investments lower down the supply chain.

"If new opportunities arise we will grab them. Whether we do it together or not remains to be seen," Zegna said.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 26 wrz 2023 12:27

Europejskie akcje dóbr luksusowych, w tym LVMH, Kering (EPA:PRTP), Richemont i Burberry Group Plc, doświadczyły spadku we wtorek. Spadek ten jest następstwem ostrzeżenia wydanego przez analityków Morgan Stanley o potencjalnym spowolnieniu popytu na wysokiej klasy torebki i biżuterię w Chinach i Europie.

Akcje LVMH spadły do 2,3%, co oznacza ogólny spadek o około 22% w stosunku do szczytu z roku. Podobnie Richemont odnotował spadek do 3,3%. Tendencja spadkowa rozszerzyła się na Kering i Burberry Group Plc, które również odnotowały spadek ich akcji.

Ta reakcja rynku została wywołana przez zespół analityków Morgan Stanley, kierowany przez Edouarda Aubina, który zrewidował swoje prognozy wzrostu na drugą połowę roku dla większości marek luksusowych. Skorygowali również w dół swoje prognozy zysków na 2024 r. ze względu na oznaki słabnącego popytu w Chinach w miesiącach letnich i słabszego rynku w Europie.

Pomimo ostatnich spadków, które popchnęły sektor dóbr luksusowych w kierunku tak zwanego "terytorium wartości", Aubin ostrzegł przed kupowaniem akcji już teraz. Spodziewa się słabej stopy wyjścia w kwartale, co jego zdaniem podsyci dyskusje na temat normalizacji popytu.

Poglądy Morgan Stanley odzwierciedlają poglądy innych analityków, którzy ostatnio wyrażali niedźwiedzie nastroje wobec sektora luksusowego. Na początku tego miesiąca analityk Barclays Carole Madjo obniżyła swoją rekomendację dla LVMH, podczas gdy firma zmieniła perspektywę sektora z pozytywnej na neutralną. Europejscy stratedzy Deutsche Banku obniżyli również rating sektora produktów konsumenckich ze względu na ekspozycję marek luksusowych na Chiny. Analitycy Jefferies i Goldman Sachs Group Inc (NYSE:GS). Przewiduj nadchodzące burzliwe czasy.

Oprócz tych zmian, Richemont został zdegradowany do equal-weight z overweight przez Morgan Stanley's ww. analityka p. Aubin. Natomiast podniósł rekomendację Prada (OTC:PRDSY) z equal-weight do overweigh. Docelowe ceny dla LVMH, Kering, Moncler SpA (BIT:MONC), a kilka innych akcji spółek luksusowych również zostało zrewidowanych w dół przez analityka.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Prada S.p.A. SEHK: 1913 włoski dom mody

Postautor: slayer74 » 04 paź 2023 21:14

MEDIOLAN (Reuters) - Włoska luksusowa grupa Prada i teksański startup Axiom Space będą współpracować przy projektowaniu skafandrów księżycowych NASA dla misji Artemis III planowanej na 2025 rok.

Inżynierowie Prady będą współpracować z zespołem Axiom Space Systems w całym procesie projektowania, opracowując rozwiązania dla materiałów i funkcji projektowych w celu ochrony astronautów przed wyzwaniem przestrzeni kosmicznej i środowiska księżycowego.

Axiom ma kontrakt z amerykańską agencją kosmiczną NASA na opracowanie skafandrów kosmicznych do użytku na Księżycu i innych programach kosmicznych.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości