Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 27 lut 2020 22:58

Obrazek
Obrazek

wykres
https://finance.yahoo.com/chart/SAF.PA
https://www.investing.com/equities/safran

Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe. Spółka wchodzi w skład indeksu CAC 40 [02.2020]. Jej kapitalizacja rynkowa wynosi ok. 64 mld. € (ok. 71 mld. $). Koncern powstał w 2005 roku z połączenia firm SNECMA p. lotniczy i SAGEM p. elektroniczny (znana w Polsce z produkcji telefonów komórkowych). W 2010 roku Safran przejął Zodiac Aerospace.

https://en.wikipedia.org/wiki/Safran
https://www.safran-group.com/
dywidendy płatna raz w roku
2020 dywidenda zawieszona
2021 wznowienie wypłacania dywidendy obniżona o -76,4% w stosunku do 2019 roku
https://www.investing.com/equities/safran-dividends
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2021 13:47 przez slayer74, łącznie zmieniany 5 razy.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 27 lut 2020 23:03

Francuski producent silników odrzutowych Safran zredukuje 2130 miejsc pracy do końca marca z powodu kryzysu spowodowanego przez uziemienie od roku samolotów Boeing 737 MAX.
...
https://www.pb.pl/safran-zwolni-ponad-2 ... max-983578
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 07 mar 2020 11:28

Spółkę tą nie kwalifikuję do inwestycji długoterminowych, gdyż dotychczas nie zdołała utrzymać stabilności finansowej również w słabym otoczeniu rynkowym, ale za to pod względem tradingowym jest bardzo atrakcyjna. Trwająca już ponad 10 lat hossa przyczyniła się do 2660% wzrostu kursu akcji i to przy maksymalnym obsunięciu nie przekraczającym 34%! Dodatkowo dla pozycyjnych traderów (angażujących się w trendzie na wiele miesięcy) dochodzi wypłacana raz w roku dywidenda, która obecnie wynosi ok. 1,1% przeznaczając na nią 32% wypracowanych zysków. Osobiście spółki nie posiadam, ale w przypadku zbliżenia się do 30% korekty rozważę zakup. Dla większej liczby informacji załączam jeszcze tabelę z wynikami finansowymi z minionej dekady (w linku)
https://www.pamietnikgieldowy.pl/2019/1 ... 7287113204
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 30 lip 2020 12:10

Safran SA: 1H Non-GAAP EPS of €1.14.

Adjusted revenue of €8.77B (-27.6% Y/Y).

The Group recurring operating income margin stood at 10.8%, compared with 15.6% in the year-ago period.

FCF of €901M.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 28 lut 2021 13:53

Safran SA reports FY 2020 results

Feb. 25, 2021 6:25 AM ETSafran SA (SAFRF)By: Jignesh Mehta, SA News Editor
Safran SA: FY GAAP EPS of €1.92.
Revenue of €16.5B (-33% Y/Y)
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 02 sie 2021 10:45

Safran had beat expectations on Wednesday with second quarter EPS of €1.53 on revenue of €3.53B, compared to forecast for EPS of €1.00 on revenue of €6,821M.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 30 lis 2021 10:19

Safran SA saw a large increase in short interest during the month of November. As of November 15th, there was short interest totalling 46,300 shares, an increase of 110.5% from the October 31st total of 22,000 shares. Based on an average trading volume of 434,300 shares, the days-to-cover ratio is presently 0.1 days.

https://etfdailynews.com/news/safran-sa ... -november/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 03 sty 2022 10:34

Safran (PA:SAF) (2.8%) announcing plans to hire up to 12,000 people in anticipation of air traffic recovering in 2022, with their CEO saying, "The worst is behind us." Airbus is up 2.5% as well on the news.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 28 lip 2022 11:05

PARIS (Reuters) -French jet engine maker Safran (EPA:SAF) posted higher first-half earnings and raised some forecasts as airlines bought more spare parts to serve a recovery in air travel, but warned supply chain problems could last well into 2023.

The world's third largest aerospace supplier, whose products range from wheels to wiring and commercial engines to thrusters for satellites, said recurring operating profit rose 59% to 1.047 billion euros ($1.1 billion) as revenue increased 24% to 8.56 billion.

It upped full-year forecasts for revenue to 18-2-18.4 billion euros from 18.0-18.2 billion and for free cashflow to 2.4 billion euros from 2.0 billion. First-half free cashflow more than doubled to 1.665 billion euros as advances poured in for Rafale fighters, for which Safran builds the M88 engines.

Together with General Electric (NYSE:GE), Safran co-owns the world's largest civil jet engine maker by the number of units sold, CFM International, which supplies Airbus and Boeing (NYSE:BA). Both planemakers are receiving fewer engines than planned this year.

Safran suggested supply chain problems delaying engine deliveries could last well into next year.

"Problems with the supply chain will unfortunately continue and will probably extend into 2023 and may even last until the end of 2023," Chief Executive Olivier Andries told reporters.

"It is to adapt to the reality of the situation that yesterday you heard (Airbus CEO) Guillaume Faury talk about adapting his plan for production increases in 2022 and 2023, without of course abandoning the long-term goal of reaching high production levels," Andries said.

Airbus said on Wednesday it would reach an interim target of 65 narrow-body jets a month six months later than planned, in early 2024, but stuck to its end-target of 75 a month in 2025.

Safran's widely watched civil aftermarket - or demand for spare parts and services - rose 47% in dollar terms in the first half.

That is mainly the result of demand for spare parts for the CFM56, the predecessor to the LEAP engine which powers all Boeing 737 MAX and about half of the Airbus A320neo fleet for which CFM competes with Pratt & Whitney.

Demand for travel on these workhorse, medium-haul jets is increasing everywhere except China, Safran said, adding demand related to wide-body jets was growing more slowly.

Delayed deliveries of Boeing's 787 squeezed Safran's wiring and landing gear activities, though Boeing said on Wednesday it was close to ending a year-old drought in 787 deliveries.

Safran's loss-making aircraft seats business is also suffering from supply chain gaps and cost overruns, while a recovery in other cabin equipment is on track, it said.

GE on Tuesday posted higher quarterly profit led by its jet engine business, but said it too faced supply-chain issues.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Safran S.A. PARYŻ Euronext: SAF przemysł obronny, lotniczy m.in silniki odrzutowe, rakietowe

Postautor: slayer74 » 26 kwie 2023 12:08

Safran posts strong sales but sees supply chain risks

PARIS (Reuters) -French aero engine maker Safran (EPA:SAF) unveiled stronger than expected quarterly revenues on Wednesday, buoyed by a swift recovery in air travel, but predicted problems with aviation's supply chain could drag into next year.

"The (pandemic) demand crisis is well and truly behind us," Chief Executive Olivier Andries said after reporting a 25%underlying rise in first-quarter revenues to 5.266 billion euros ($5.78 billion.

Safran provides engines for medium-haul jets through its CFM International joint venture with General Electric (NYSE:GE).

Safran's core propulsion revenues rose 34.9% like for like.

The company reaffirmed full-year forecasts including revenues of at least 23 billion euros but said the main risk remained supply chains, led by materials and labour shortages.

"Guidance is unchanged but the statement makes it clear that risk is on supply side," Agency Partners analyst Nick Cunningham wrote.

Shares in the world's third-largest aerospace contractor fell 2.1%.

Andries said all metals were on the watch list for possible disruption, notably steel.

"Steel is a source of tension," he told reporters.

In January, Reuters reported that steel capacity had emerged as a growing source of concern inside planemaker Airbus, partly following debt restructuring at Liberty Steel.

Titanium, aluminium, nickel and some rare metals also remain under observation, Andries said.

Planemakers have slowed production plans in recent months, easing a tug of war between new jet factories and the repair shops for existing fleets where spare engines are also urgently needed to help airlines meet a snapback in air travel.

In the first quarter, CFM was able to allocate a greater percentage of engines to the civil aftermarket, where its revenues grew 38.1% in dollar terms.

Air traffic is rebounding strongly following the pandemic, with key medium-haul markets already exceeding pre-COVID levels and long-haul traffic making up lost ground.

Andries meanwhile told reporters he still expected the first "qualification flight" of Europe's delayed Ariane 6 rocket before end-year, with the first commercial flight in 2024.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości