Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 04 sie 2020 10:45

Obrazek

wykres
https://finance.yahoo.com/quote/LI/chart?p=LI
https://stockcharts.com/h-sc/ui?s=LI
https://www.investing.com/equities/li-auto-inc

Li Auto NASDAQ: LI samochody elektryczne made in China. Spółka założona w 2015 roku. Tym bardziej, że Li Auto z siedzibą w Pekinie, choćby w kontrze do Nikoli, prowadzi już normalną działalność produkcyjną, skoncentrowaną na rynku chińskim. Spółka rozpoczęła w listopadzie ubiegłego roku seryjną produkcję pierwszego modelu LI ONE - sześcioosobowego, dużego elektrycznego SUV-a, kosztującego równowartość 46,8 tys. USD, a do końca czerwca dostarczyła do klientów ponad 10 400 pojazdów. Według danych China Automotive Technology and Research Center, był to najlepiej sprzedawany model w swojej kategorii, wyprzedzając m.in. Lexus RX450h czy NIO ES8. Dla porównania, NIO dostarczyło 46 082 sztuk pojazdów w ciągu dwóch lat. W odróżnieniu od pojazdów Tesla czy NIO, pojazdy od Li Auto są hybrydami o rozszerzonym zasięgu, opartymi na akumulatorach i benzynie. Kolejny model jest planowany na 2022 rok. Li Auto zostało założone przez Li Xianga, doświadczonego gracza branży internetowej w Chinach, który w 2005 roku założył chiński portal sprzedaży samochodów Autohome.com (ATHM), notowany od grudnia 2013 roku na głównym parkiecie w Nowym Jorku. W pierwszym kwartale 2020 r., według prospektu, Li Auto odnotowało przychody w wysokości 120,3 mln USD i stratę netto w wysokości 10,9 mln USD.
30 lipca 2020 - debiut na NASDAQ
21 sierpnia - debiut na SEHK

https://ir.lixiang.com/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Li_Auto

TAGI liauto, lia, lili
Ostatnio zmieniony 28 sie 2021 22:35 przez slayer74, łącznie zmieniany 6 razy.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI samochody elektryczne made in China

Postautor: slayer74 » 04 sie 2020 10:52

Stało się to, co było nieuniknione. Akcje niewielkiego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Li Auto (LI) zostały w IPO rozszarpane przez głodnych zysków inwestorów. I z pompą zadebiutowały na Nasdaq w czwartek 30 lipca 2020.

Tym samym LI dołącza do rozgrzanego segmentu aut elektrycznych, gdzie grają już Tesla (TSLA 0,00%), Nikola (NKLA 0,00%) i Nio (NIO 0,00%) (chiński rywal, wszedł na giełdę w 2018 roku). Następny w kolejce jest Fisker Inc., czy Xpeng Motors, który złożył poufny wniosek o notowanie na giełdzie w USA.

Pierwsza oferta publiczna samochodowego start-upu to największa transakcja chińskiej firmy od grudnia 2018 r. i debiutu Tencent Music Entertainment Group.

Ostatecznie w środę Li Auto sprzedało 95 milionów akcji po 11,50 USD (powyżej górnej granicy zakresu 8-10 USD), co dało łącznie wpływy rzędu 1,1 miliarda USD, wycenę firmy rzędu 10 miliardów USD, marketing i możliwość światowej ekspansji. Pierwszego dnia notowań akcje wystrzeliły w kosmos, otwierając notowania po 15,5 USD i zyskując ponad 50%, dokładając tym samym swoją cegiełkę do listy mocnych tegorocznych debiutów.

Oferta publiczna i debiut Li Auto w Nowym Jorku przypada na czas, gdy chińskie firmy notowane na giełdzie w USA, stoją w obliczu zaostrzonej kontroli i surowych wymagań audytowych ze strony amerykańskich organów regulacyjnych, ponieważ narastają napięcia geopolityczne między dwiema największymi gospodarkami świata. Poza tym inwestorzy ostrożnie podchodzą do chińskich debiutów, po niedawnej aferze finansowej związanej z siecią kawiarnii Luckin Coffee.

Jednak w przeciwieństwie do wielu elektrycznych start up'ów, które chcą debiutować na giełdzie, firma z Chin już produkuje i sprzedaje na niewielką skalę swoje pojazdy. Stworzyła także własną sieć sprzedaży i serwisu w Chinach, a klientów pozyskuje bezpośrednio. W listopadzie ubiegłego roku spółka rozpoczeła seryjną produkcję Li One, luksusowego elektrycznego 6-osobowego SUV-a i do końca czerwca br. osiągnęła sprzedaż w ilości ponad 10 400 sztuk. Li One kosztuje w zależności od konfiguracji od 21 000 do 70 000 USD.

Li na giełdzie szuka dodatkowego kapitału w celu dalszego rozwoju, ponieważ firma stara się komercjalizować swoją technologię, skalować biznes i poszerzać zasięgi. Chińskie samochodowe start-upy gromadzą kapitał, aby napędzać zaciekłą walkę o udział w lokalnym rynku. Szanse rynkowe dla pojazdów elektrycznych w Chinach są bardzo obiecujące, oczekuje się, że w nadchodzących latach rynek znacznie przyspieszy w miarę większego popytu ze strony konsumentów, rozwoju infrastruktury (ładowarki), a także spadku kosztów technologi i produkcji.

Z prospektu emisyjnego spółki wynika, że firma zaczeła generować przychody w 2019 roku. Ostatnie wyniki finansowe wskazują gwałtownie rosnące przychody i zmniejszanie strat operacyjnych. Według dokumentów firmy jej przychody w pierwszym kwartale w wysokości 120 mln USD były trzykrotnie wyższe niż w całym 2019 r. Podczas gdy w zeszłym roku straciła 344 mln USD, strata netto w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyła się do 11 mln USD.

https://www.paszport.ws/sukces-ipo-li-a ... -na-nasdaq
https://www.paszport.ws/nowy-chi%C5%84s ... po-li-auto
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI samochody elektryczne made in China

Postautor: slayer74 » 25 sie 2020 21:58

Li Auto stock popped 7.5% to 18.38, nearing a 20 buy point. Also on Tuesday, analysts at UBS started coverage on Li Auto with a buy rating, predicting sales volume of 115,000 in 2022 and strong margins.

"We expect the China EV market to grow 5X from 2020 to 2025, and believe Li Auto has the potential to capture a meaningful share, as it has successfully built initial brand recognition, by selling 2.5k cars a month in July" in a price range typically dominated by foreign nameplates, UBS said.

https://www.investors.com/news/nio-stoc ... ipo-entry/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI samochody elektryczne made in China

Postautor: slayer74 » 19 paź 2020 15:18

China EV sales soar
Electric cars vastly outpaced sales of traditional vehicles in China last month. Sales of so-called new energy vehicles vaulted 68% in September, rising for a third straight month. Tesla TSLA has seen sales plateau in recent months. It ranked third in NEV sales, behind a GM joint venture and BYD. Domestic EV upstarts Nio NIO, Li Auto LI and Xpeng Motors XPEV reported strong September and Q3 sales. Nio soared to record highs on a JPMorgan price target hike.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 28 sie 2021 22:34

Co dwie giełdy, to nie jedna. Producent samochodów elektrycznych będzie notowany zarówno w Hongkongu, jak i USA

Li Auto (LI -0,95%) wjeżdża na giełdę w Hongkongu, korzystając z dobrej koniunktury na elektryczne samochody.

Firma, znana również jako Li Xiang, to chiński producent samochodów elektrycznych, który został założony w 2015 roku. Siedzibę mają w Pekinie i obecnie zatrudniają ponad 2600 osób. Są również notowani na NASDAQ od 2020 roku, kiedy to ich pierwsza oferta publiczna zebrała ponad miliard dolarów. Teraz podążą za swoją konkurencją, Xpeng (XPEV -0,84%), w zbieraniu pieniędzy na giełdzie w Hong Kongu, za pośrednictwem tak zwanego podwójnego pierwotnego notowania. Oznacza to, że spółka będzie podlegać zasadom i nadzorowi organów regulacyjnych z USA i Hongkongu. Li Auto podwójnym notowaniem stara się zabezpieczyć przed pewnym ryzykiem geopolitycznym. Napięcia między USA i Chinami trwają przecież cały czas, a sytuacja nie jest pewna i stabilna.

Jeśli firma jest notowana w dwóch lokalizacjach, akcje na obu giełdach mają tendencję do ścisłego podążania za sobą. Notowane na giełdzie w USA akcje Li Auto zamknęły się ostatnio o 1% wyżej niż akcje na giełdzie w Hongkongu.

Zgodnie z zasadami Hongkongu, wtórny wpis wymaga co najmniej dwóch lat finansowych dobrej zgodności z przepisami na innej kwalifikującej się giełdzie.

Podwójne notowanie na rynku podstawowym umożliwia kwalifikowanym inwestorom chińskim udział w systemie Stock Connect łączącym rynki Chin kontynentalnych i Hongkongu, zgodnie z zasadami giełdy.

Li Auto pozyskało 1,52 miliarda dolarów, wyceniając swoje akcje na 118 dolarów za sztukę w Hongkongu. Producent planował mimo wszystko nieco mocniejszy debiut, jednak niedługo przed debiutem w HK akcje w USA spadły o 4%, co zmniejszyło kwotę, którą inwestorzy byli gotowi zapłacić.

Transakcja firmy jest pierwszym dużym notowaniem chińskiej firmy po tym, jak władze kontynentalnych Chin wdrożyły surowe nowe przepisy dotyczące branż, od technologii, po edukację, aż nawet po gry online. Warto zaznaczyć, ze również amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zabezpiecza się, rygoryzując przepisy dotyczące audytu na firmy zagraniczne notowane w USA. Spółki, które naruszają te zasady, mogą nawet zostać usunięte z giełdy.

Co ciekawe, Li Auto ma obecnie na rynku jedynie jeden model, SUV, który nazywa się Li One. W tej kwestii firma zdecydowanie odstaje od swoich konkurentów, jak wspomniany Xpeng, czy Nio, którzy mają zdecydowanie większą ofertę przygotowaną dla klientów. Li Auto planuje jednak nadrabiać te braki nowymi modelami baterii, które będą się znajdywać w nowym modelu. Będzie on wykorzystywać inny układ napędowy. Według prezesa Li Auto, Shena Yanana, firma planuje sprzedać pierwszy model owej baterii w 2023 roku.

Warto obserwować rynek chiński w branży samochodów elektrycznych, bo robi się tam naprawdę ciasno. Oprócz wspomnianych Li Auto, Xpenga i Nio, mocna jest również Tesla (TSLA 1,53%). Jakby tego było mało, chińscy regulatorzy mają chrapkę na... coraz większe regulacje, tworząc jeszcze trudniejszy klimat do biznesu w Państwie Środka.

https://www.paszport.ws//co-dwie-gie%C5 ... ongkongu-j
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 26 wrz 2021 22:33

Li Auto (LI) cut its Q3 EV delivery
forecast to 24,500, down from
25,000-26,000, citing the pandemic-fueled chip shortage.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 01 gru 2021 14:21

Li Auto delivered 13,485 Li One hybrid SUVs in November, up 190% vs. a year earlier and a big increase from 7,649 in October. Li said in Monday's Q3 earnings report that it expected Q4 deliveries of 30,000-32,000.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 26 wrz 2022 15:38

Li Auto (NASDAQ:LI) stock fell 2.5% after the Chinese electric vehicle manufacturer cut its delivery outlook for the third quarter, citing “supply chain constraints”.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 02 mar 2023 00:12

Li Auto reports strong 4Q delivery numbers

Li Auto (HK:2015) (NASDAQ:LI) announced during its 4Q earnings release that the company had delivered 46,319 vehicles in the quarter, up 74.6% QoQ and 31.5% YoY. Li Auto indicated that its L7 model is enjoying an exceptionally high conversion rate to pre-orders, especially after test drive. Morgan Stanley analysts believe that with a good backlog, Li’s L7 could constitute up to half of total deliveries in 2Q after L7 Air deliveries ramp up.

They wrote in a note, “Specs-wise, one third of L7 buyers have opted for the high-end max versions so far vs. around 20% of L8 buyers, with the pro versions remaining the sales mainstay. Looking ahead, Li Auto plans to maintain their 3-tiered Air/Pro/Max model strategy to capture customer demand at every price point.”

During the 4Q conference, management guided to Q1 total revenue of RMB 17.45 billion - RMB 18.45 billion (RMB 1 = $0.1457) and sales volume of 52–55k units for Q1 — implying average monthly delivery of 18.4-19.9k for February and March. The company will start to deliver two trims of L7 (Pro & Max), the new five-seat SUV flagship in early March, and the Air version of L7 and L8 in early April.

Bernstein analysts wrote in a note, “Our channel checks indicated that initial customer feedback for L7 is positive. Li Auto is set to unveil a BEV in H2 2023. We expect the strong product cycle to support sales performance, help Li Auto further penetrate the family SUV segment and drive revenue growth.”

Shares of LI are up 4.07% in pre-market trading on Wednesday.

https://www.investing.com/news/stock-ma ... SI-3018860
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 03 kwie 2023 14:45

Li Auto (NASDAQ:LI) stock rose 1.3% after the Chinese electric vehicle manufacturer sees first-quarter deliveries surge by 66%.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Li Auto NASDAQ: LI, SEHK: 2015 samochody elektryczne EV made in China

Postautor: slayer74 » 02 cze 2023 02:03

This Stock Exuding Unusual Relative Price Strength (Strong Buy)
by Andrew Rocco, Zacks • June 1, 2023
Li Auto (LI) is an electric vehicle (EV) maker that manufactures, engineers, and designs SUVs.
...
https://dailytradealert.com/2023/06/01/ ... ucks-sbux/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości