Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

czyli wszystkie giełdy bardziej rozwinięte niż GPW
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 11 mar 2021 10:09

Ostatnio zmieniony 11 mar 2021 12:57 przez slayer74, łącznie zmieniany 2 razy.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 11 mar 2021 10:11

IPO

Roblox idzie na giełdę

Producent gier Roblox złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną, chcąc wykorzystać wzrost sprzedaży napędzanej przez pandemię i rosnącą popularność swojej platformy.

Roblox jest właścicielem platformy, która pozwala graczom samodzielnie ukształtować dowolną rozgrywkę. Dwie trzecie wszystkich amerykańskich dzieci w wieku od 9 do 12 lat korzysta z tej platformy. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy Roblox miał 31 mln aktywnych użytkowników dziennie, o 82 proc. więcej niż w podobnym okresie 2019 r. Według firmy łączna ilość czasu spędzanego przez tych użytkowników na platformie wzrosła ponaddwukrotnie w porównaniu z zeszłym rokiem, do 22 mld godzin. Wpływ na to miała pandemia i lockdown wprowadzony na całym świecie.

Spółka chce wykorzystać swój sukces i wybiera się na giełdę. Roblox złożył wniosek o IPO w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Szacowana wartość oferty wynosi 1 mld USD. Jednak spółka nie przedstawiła szczegółów dotyczących debiutu. Ostateczna wielkość i przedział cenowy oferty zostanie ogłoszony w najbliższym czasie.

https://www.parkiet.com/Gospodarka---Sw ... ielde.html

Roblox opóźnia wejście na giełdę

TADEUSZ STASIUK opublikowano: wczoraj, 14-12-2020, 13:40
Popularna, szczególnie wśród dzieci, platforma gier Roblox przekłada plany związane z ofertą IPO i wejściem na giełdę. Na razie skupia się na dostarczeniu większej wartości pracownikom i inwestorom, informuje Reuters.

https://www.pb.pl/roblox-opoznia-wejsci ... de-1103119

Po debiucie

Akcje Roblox drożeją w dniu debiutu na NYSE

Akcje amerykańskiej firmy specjalizującej się w grach komputerowych online wzrastały nawet o 60 proc. w trakcie środowego debiutu giełdowego w Nowym Jorku, pisze Reuters.

Po godz. 11 czasu nowojorskiego otworzyły się w przedziale od 67 do 72 USD. Cena referencyjna ustalona we wtorek wynosiła 45 USD. W przypadku najwyższego przedziału kapitalizacja rynkowa Roblox sięgałaby 39,6 mld USD.

https://www.pb.pl/akcje-roblox-drozeja- ... se-1110702
Ostatnio zmieniony 25 maja 2021 22:57 przez slayer74, łącznie zmieniany 1 raz.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 11 mar 2021 23:51

Online gaming platform Roblox (RBLX) climbed higher Thursday after its initial public offering that began trading Wednesday and came in well above expectations. The Roblox IPO was a direct listing.

Roblox had a suggested price point of $45 a share that was set by the New York Stock Exchange, where Roblox trades under the ticker RBLX.

On its first day of trading Wednesday, Roblox stock shot up 54.4%, closing at 69.50. The stock climbed another 6.3% on Thursday, closing at 73.90 on the stock market today. That thrust its market value to near $39.5 billion.

https://www.investors.com/news/technolo ... lion-rblx/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 14 mar 2021 22:09

Platforma gamingowo-społecznościowa ROBLOX zadebiutowała na NYSE 10 marca. Profil firmy

Roblox - operator jednej z wiodących internetowych platform do grania i tworzenia gier video - zadebiutował na głównym nowojorskim parkiecie 10 marca w drodze bezpośredniego notowania. Platforma obsługuje średnio 32,6 miliona użytkowników każdego dnia.

Pandemia COVID-19 stała się katalizatorem rozwoju i wzrostu platformy. W 2020 roku przychody Roblox (RBLX) wzrosły o 82% r/r do 924 milionów USD, przy 85% wzroście liczby użytkowników. Analitycy spodziewają się ciepłego przyjęcia spółki na parkiecie.

Początkowo Roblox miał przeprowadzić tradycyjne IPO wzorem innych technologicznych start up'ów, jednak uznano ten proces za nieopłacalny i zbyt kosztowny i plany zostały zweryfikowane. Firma ostatecznie zdecydowała się na prywatną rundę finansowania, w której pozyskała 520 milionów USD, uzyskując wycenę 29,5 miliarda USD - siedmiokrotnie więcej niż rok temu. Teraz część tych akcji została upubliczniona w ramach notowań bezpośrednich (direct listing). Ostatnie transakcje tego typu przeprowadził m.in. Palantir (PLTR), a wcześniej Slack (WORK) czy Spotify (SPOT). Następny w kolejce jest Coinbase.

Historia Roblox z siedzibą w San Mateo w Kalifornii, którego założyli David Baszucki i Erik Cassel, sięga 2004 roku i w tamtym okresie zamysł twórców był nieco inny niż obecnie. Obecnie Roblox to rozbudowane narzędzie społecznościowe, w którym użytkownicy tworzą gry i grają w gry tworzone przez innych użytkowników. Kiedy użytkownicy rozpoczynają zabawę w Roblox, zwykle zapraszają do gry swoich znajomych, a oni kolejnych i tak dalej. W ten sposób rośnie społeczność platformy.

Model biznesowy Roblox składa się z dwóch kluczowych pionów - programiści i konsumenci. Siedem milionów programistów przy użyciu dostarczonych przez operatora narzędzi, tworzy tzw. 'doświadczenia' czyli gry, wirtualne światy i przedmioty. Ten segment platformy niesie za sobą także walory edukacyjne, ponieważ narzędzia dostarczone przez Roblox są dostępne i zrozumiałe dla najmłodszych, dzięki czemu nawet dziecko jest w stanie stworzyć własną grę, używając do tego 'klocków' zamiast kodu. Drugim pionem są odbiorcy w ramach szeroko zakrojonej społeczności, którzy wprawdzie nie płacą za dostęp do gier, ale mogą posługiwać się (w istocie zakupić) wewnętrzną walutą ekosystemu - Robux, kupując za to produkty i usługi, update'ować swoje awatary itp., a którą autorzy gier mogą wymienić na prawdziwe dolary. Źródłem przychodów Robloxa jest pośrednictwo w transakcjach między użytkownikami oraz przy wymianie Robuxa na USD.

Roblox zainwestował w technologię automatycznych tłumaczeń, aby móc budować międzynarodową społeczność. Współpracuje również z Tencent Holdings, aby rozwijać swoją działalność w Chinach, największym na świecie rynku gier wideo.

Pandemia koronawirusa stała się istotnym czynnikiem gwałtownego wzrostu nie tylko Roblox, ale i całej branży gier video. W 2020 platforma prawie podwoiła ilość użytkowników, a także wygenerowała gwałtownie rosnące przychody w wysokości 924 miliona USD (wzrost o 82% r/r). Skokowy wzrost jednak kosztuje - platforma jest wysoce nierentowna, straty wzrosły do 253 milionów USD w 2020 roku (z 71 milionów USD w 2019 roku). Poza naturalnym zwiększeniem nakładów na rozwój, z platformy korzysta wielu nowych użytkowników, którzy z czasem powinni być bardziej zaangażowani w społeczność i zostawiać tam więcej pieniędzy (Robuxów), gdy odkryją kolejne dobre gry.

Roblox zarejestrował 199 milionów akcji, które będą stanowiły przedmiot obrotu od 10 marca, z ceną referencyjną 45 USD. Dzienna liczba aktywnych użytkowników wzrosła prawie trzykrotnie w ciągu trzech lat, z 12,0 mln w 2018 r. do 32,6 mln w 2020 r. Niepokojący jest bardzo gwałtowny (siedmiokrotny), wręcz dramatyczny, wzrost wartości firmy w stosunku do rundy finansowania ze stycznia 2020 roku po cenie 6 USD, a także fakt, że ów wzrost został wywołany w dużej mierze pandemią, która w kolejnych miesiącach ze względu na postępujący proces szczepień, będzie ustępować, co może spowodować zmianę zachowania użytkowników, na rzecz outdoor'owej rekreacji.

https://www.paszport.ws//platforma-gami ... ofil-firmy
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 13 kwie 2021 17:30

Roblox (NYSE:RBLX) is jumping 6.2% on news of an official partnership with Hasbro (HAS +1.9%) that will bring Roblox into Hasbro toys and games.

The two companies will introduce a range of Roblox-inspired Nerf blaster toys, "representing some of the most popular experiences on the Roblox platform" - including games Adopt Me, Arsenal, Jailbreak, Mad City, Murder Mystery 2, and Phantom Forces.
Hasbro has also developed a Roblox edition of its venerable Monopoly board game.
Nerf will also launch a branded experience on the Roblox platform later this year, with details to come later in the spring.

https://seekingalpha.com/news/3681403-r ... m=referral
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 14 kwie 2021 11:42

ATechniczna
nowy rekord
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 31 paź 2021 09:06

Roblox Gaming Platform Down Two Days on Technical Issues

https://www.thestreet.com/investing/rob ... cal-issues
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 17 lis 2021 20:35

Roblox vs. Electronic Arts: Which Video Game Stock is a Better Buy?

RBLX – Despite the availability of widening outdoor entertainment options with the reopening of the economy, the provision of advanced video game software, advanced consoles, and captivating content has enabled the industry to grow its active user base and generate significant returns over the past year. This growing interest in metaverse gaming platforms should help Roblox (RBLX) and Electronic Arts (EA) grow substantially over the long term. But which of these stocks is a better buy now? Read more to find out. Read on.

Roblox Corporation (RBLX - Get Rating) and Electronic Arts Inc. (EA - Get Rating) are two established players in the video gaming industry. RBLX, which is based in San Mateo, Calif., develops and operates an online entertainment platform that offers applications and solutions, allowing developers and creators worldwide to build, publish, and operate 3D experiences and other content. In comparison, Redwood City, Calif.-based EA develops, publishes, and distributes branded interactive entertainment software across various genres for video game consoles, PCs, handheld game players, and cellular handsets worldwide. It also provides online game-related services.

Limited outdoor entertainment and recreation activities helped the video game industry expand its active user base and generate significant returns last year. While increasing vaccination rates and decreasing COVID-19 cases were expected to slow the market this year, video game companies’ efforts to improve software, consoles, content, and graphics helped the industry generate sales worth $4.40 billion in October 2021, up 16% from the prior-year period.

Also, rising interest in metaverse gaming further enhances the industry’s long-term growth prospects. Investor optimism in this space is evident in the Global X Video Games & Esports ETF (HERO) 9.9% gains over the past month, versus the SPDR S&P 500 Trust ETF’s (SPY) 4.8% returns. The global gaming market is expected to grow at a 13.2% CAGR to reach $545.98 billion by 2028. So, both RBLX and EA should benefit.

But while EA has gained 4.9% in price over the past six months, RBLX has surged 51.6%. RBLX is a clear winner with 40.5% gains versus EA’s 7.9% returns in terms of their past month’s performance. But which of these stocks is a better pick now? Let’s find out.

Latest Developments

On August 16, 2021, RBLX acquired Guilded, Inc., a privately-held company focused on building a platform to connect gaming communities. Guilded team has built a powerful platform to connect gaming communities, including tools and features such as tiered voice chat, video chat, integrated calendars, scheduling tools, and launched its bot API to simplify bot development. Both companies are looking forward to providing the best experience to their communities.

On October 1, 2021, EA announced the launch of EA SPORTS FIFA 22, which offers the revolutionary next-gen HyperMotion gameplay technology on PlayStation5, Xbox Series X|S, and Stadia. Keeping in view the huge user base for this game, the company believes the HyperMotion technology offering will not only revolutionize the FIFA franchise, but it will also forever change the sports video game landscape.

RBLX’s revenue for its fiscal third quarter, ended September 30, 2021, increased 102.2% year-over-year to $509.34 million. The company’s loss from operations came in at $77.45 million, up 50.3% from the prior-year period. Its net loss was $77.19 million for the quarter, representing a 54.3% rise from its year-ago period. Its loss per share decreased 50% year-over-year to $0.13. The company had $1.93 billion in cash and cash equivalents as of September 30, 2021.

For its fiscal second quarter, ended September 30, 2021, EA’s net revenue increased 58.6% year-over-year to $1.83 billion. The company’s gross profit came in at $1.33 billion, representing a 54% year-over-year improvement. EA’s operating income was $340 million for the quarter, indicating a 128.2% rise from the prior-year period. While its net income increased 58.9% year-over-year to $294 million, its EPS increased 61.9% to $1.02. The company had $1.63 billion in cash and cash equivalents as of September 30, 2021.

Past and Expected Financial Performance

RBLX’s revenue has grown 115% over the past year, and analysts expect its EPS to remain negative in the current year and next year, and its revenue to increase 184.8% year-over-year in the current year and 16.1% next year. The company’s EPS is expected to grow at a 1.1% rate per annum over the next five years.

In comparison, EA’s revenue has increased 14.4% over the past year. EA’s EPS is expected to rise 20% year-over-year in the current year and 9.4% next year. Its revenue is expected to grow 23.5% year-over-year in the current year and 6.5% next year. And analysts expect the stock’s EPS to grow at 27% per annum over the next five years.

Valuation

In terms of non-GAAP P/E, EA is currently trading at 19.74x, compared to RBLX’s negative 144.40x. And in terms of forward EV/Sales, EA’s 5.38x compares with RBLX’s 22x.

Profitability

EA’s trailing-12-month revenue is almost 3.9 times RBLX’s. EA is also more profitable, with a 73% gross profit margin versus RBLX’s 20.8%.

Furthermore, EA’s 9.9%, 5.7%, and 7.2% respective ROE, ROA, and ROTC compare with RBLX’s negative values.

POWR Ratings

While EA has an overall B grade, which translates to Buy in our proprietary POWR Ratings system, RBLX has an overall D grade, equating to Sell. The POWR Ratings are calculated by considering 118 distinct factors, each weighted to an optimal degree.

In terms of Quality, EA has been graded a B, which is consistent with its higher-than-industry profitability ratios. EA’s 73% trailing-12-month gross profit margin is 41.2% higher than the 51.7% industry average. In comparison, RBLX’s C grade for Quality is in sync with its lower-than-industry profit margins. It has a 20.8% trailing-12-month gross profit margin, which is 59.7% lower than the 51.7% industry average.

EA has a B grade for Sentiment, which is consistent with favorable analyst estimates. Analysts expect EA’s EPS to grow 20% year-over-year in the current year to $6.90. However, RBLX’s D grade for Sentiment is in sync with negative EPS estimates.

Of the 23 stocks in the Entertainment – Toys & Video Games industry, RBLX is ranked #18, while EA is ranked #2.

Beyond what we have stated above, our POWR Ratings system has also rated EA and RBLX for Growth, Momentum, Value, and Stability. Get all RBLX ratings here. Also, click here to see the additional POWR Ratings for EA.

Note that EA is one of the few stocks handpicked currently in the Reitmeister Total Return portfolio. Learn more here.

The Winner

Given the rising demand for video games, the industry is expected to maintain its sales growth in the fourth quarter. Therefore, EA and RBLX should benefit. However, we think its higher profit margins and lower valuation make EA a better buy here.

https://stocknews.com/news/rblx-ea-robl ... tock-is-a/
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 07 kwie 2022 14:44

Roblox (NYSE:RBLX) stock rose 2% after Citigroup started coverage of the online game creator with a ‘buy’ rating, saying it’s now trading at an attractive price after a rough start to the year.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 10 sie 2022 19:47

Roblox Corp (NYSE:RBLX) -10%; reported Q2 EPS of ($0.30), $0.05 worse than the analyst estimate of ($0.25). Revenue for the quarter came in at $591.2 million versus the consensus estimate of $639.19 million. Average Daily Active Users (DAUs) were 52.2 million, up 21% year over year
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 24 wrz 2022 14:31

Roblox Corp (RBLX 0,79%) chce przyciągnąć starszych klientów i wprowadzić reklamy w grach, aby zdywersyfikować swój model biznesowy - firma ogłosiła na swojej corocznej konferencji dla deweloperów.

Podczas gdy znaczna część bazy graczy Roblox jest nadal poniżej 16. roku życia, firma powiedziała, że jej najszybciej rosnąca grupa klientów wydaje się obejmować starszych graczy. Przyczyną części tego wzrostu wydaje się większe zainteresowanie, jakie platforma uzyskała podczas pandemii COVID-19, choć znaczna część tego wzrostu wynika również z tego, że obecni gracze Robloxa po prostu się starzeją.

Firma planuje wykorzystać tę zmianę, wprowadzając modyfikacje na swojej platformie, takie jak treści ograniczone wiekowo dla starszych graczy (chociaż Roblox wyraźnie stwierdził, że żadne treści z kategorii "R" nie będą dozwolone na platformie). Roblox planuje również wprowadzić więcej funkcji społecznych, takich jak awatary i funkcje czatu, które animują wirtualną postać gracza za pomocą jego aparatu. Spółka wcześniej ogłosiła graficzny upgrade swojej platformy, w ramach którego jej kreskówkowe, kwadratowe awatary staną się bardziej realistyczne, co prawdopodobnie pomoże uczynić je bardziej atrakcyjnym dla starszych graczy.

Firma zwiększa również swój fundusz deweloperski, który wykorzystuje do wspierania napędzanego przez użytkowników rozwoju nowych treści na swojej platformie. Dodanie 10 mln USD do funduszu wydaje się niewystarczające, aby rozwiązać główny problem, z którym boryka się platforma: brak zarobków dla wielu niezależnych deweloperów. Podczas gdy niektórzy z najlepszych deweloperów Roblox zarabiają około 30 000 USD rocznie, wielu twórców, zwłaszcza młodszych deweloperów rozpoczynających swoją karierę w branży, są ledwo w stanie cokolwiek zarobić.

Immersyjne reklamy wkrótce w Roblox

Zwrot w kierunku większej liczby reklam w grach jest prawdopodobnie odpowiedzią na spadające zyski firmy z wirtualnych walut, które od dwóch kwartałów są niskie. Reklama i markowe treści nie są też czymś nowym dla Roblox.

Wcześniej markowe treści były czymś w rodzaju normy dla popularnej platformy gier. Wirtualne doświadczenia obejmowały takie rzeczy jak "Gucci Town" (PPRUY -5,54%), gdzie gracze mogli grać w minigry i kupować luksusowe towary dla swoich awatarów, a także wirtualną restaurację Chipotle (CMG -1,95%) o tematyce Halloween, gdzie użytkownicy mogli otrzymać kody promocyjne na darmowe jedzenie w świecie rzeczywistym.

Roblox zdaje się przenosić ten model na nowy poziom, wprowadzając wirtualne billboardy i markowe "doświadczenia", jak te dostępne w przeszłości.

Firma pokazała wirtualne "portale" do markowych wirtualnych przestrzeni, takich jak cyfrowy skate park sponsorowany przez popularną markę odzieżową Vans.

Treści sponsorowane w Roblox były przedmiotem zainteresowania w przeszłości, a grupa Truth in Advertising złożyła skargę do Federalnej Komisji Handlu (FTC) w zeszłym roku, która zauważyła, że markowa zawartość w Roblox nie była odpowiednio oznakowana, co utrudniało graczom zorientowanie się, że jest sponsorowana. Roblox stwierdził, że jego nowa markowa zawartość będzie dostępna tylko dla graczy od 13. roku życia.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 18 kwie 2023 00:18

Roblox (NYSE:RBLX), meanwhile, fell 12% after warning that average bookings per daily user in March, the company’s gauge of revenue, is expected to fall year over year.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 11 maja 2023 12:24

Obrazek

Roblox upgraded to Buy, shares jump on Q1 beat
Roblox (NYSE:RBLX) shares rose more than 2% pre-market today after Roth/MKM upgraded the company to Buy from Neutral and raised its price target to $48.00 from $37.00, as InvestingPro reported in real time.

Shares surged more than 7% yesterday after the company reported its Q1 results, highlighted by a revenue beat, average daily users growth of 22% to 66.1 million, and average bookings per DAU of $11.70 (flat year-over-year).
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 10 sie 2023 13:46

Roblox earns two upgrades following disappointing Q2
Roblox (NYSE:RBLX) shares rose more than 2% premarket today after receiving upgrades from two Wall Street firms.

Obrazek

Morgan Stanley upgraded the company to Equalweight from Underweight and raised its price target to $30.00 from $26.00.

While 2Q results were mixed, we believe that shares now fairly reflect the near term headwinds (e.g. 2H:23 bookings deceleration), balanced against the longer term opportunities to drive growth and operating leverage (e.g. AI tools and ads).

Obrazek

Meanwhile, Wedbush upgraded the company to Outperform from Neutral with a price target of $37.00.

The company fell short of Q2 estimates on Wednesday due to declining demand for its online games and increased competition. This resulted in more than a 22% drop in share price, wiping out almost all the gains made this year.

wedbusha wedbushs
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: Roblox NYSE: RBLX gry komputerowe

Postautor: slayer74 » 09 wrz 2023 15:42

NEW YORK (Reuters) - Gaming company Roblox plans to launch its immersive digital worlds platform on Sony (NYSE:SONY)'s PlayStation devices in October, giving it access to the hundreds of millions of people who use the world's most popular gaming consoles.

Roblox will also make its app fully available on Meta (NASDAQ:META)'s Quest mixed reality devices this month after rolling out a test version in July. That version was downloaded more than a million times within five days, the company said in a blog post.

The expansion is part of a plan to make Roblox available "anywhere users are trying to use it," including mobile, desktop and augmented and virtual reality (AR/VR) devices, Roblox Chief Product Officer Manuel Bronstein told Reuters ahead of the company's annual developer conference this week.

"I wonder if we should be on every TV," Bronstein said.

Roblox, with 66 million daily users, most of them teenagers, is one of the most popular gaming services for children and watched closely by tech giants like Meta as they try to entice the next generation of users.

Meta's similar "metaverse" service Horizon, where users appearing as avatars can gather in virtual spaces, has struggled to gain similar momentum. It had fewer than 200,000 monthly users as of last year, according to a Wall Street Journal report.

Horizon is currently available only in VR, although Meta said in February that it was aiming to release web and mobile versions soon, without identifying a date.

At its conference, Roblox announced plans to roll out an AI-powered world-building chatbot by the end of the year.

Developers will be able to use the chatbot - which closely resembles a tool previewed by Meta CEO Mark Zuckerberg last year - to generate virtual objects and scenes on command, without coding, according to a demo shown to Reuters.

Meta's technology, which it has not yet released, used voice commands rather than written chats.

Another new Roblox tool due later this year would make it possible for mobile or desktop users to conduct voice calls with Roblox friends appearing as avatars.

The technology, called Connect, uses the device's camera to capture a participant's facial expressions and body movements and then displays that via the person's avatar.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Zagranica”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości