SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

ropa, złoto i ziemniaki
slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 10 maja 2022 09:49

Liczba rejestracji nowych samochodów spada w dwucyfrowym tempie. Jeszcze mocniej hamuje import używanych aut z zagranicy - pisze "Puls Biznesu".

Jak podaje "Puls Biznesu", w kwietniu zarejestrowano w Polsce niespełna 39,8 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych (o dmc do 3,5 t.). To wynik o 12,9 proc. gorszy od zanotowanego w marcu tego roku i o ponad 15,5 proc. słabszy od ubiegłorocznego. W ciągu czterech miesięcy 2022 r. na drogi wyjechało zaledwie 157,7 tys. nowych samochodów, o blisko 14 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

"Liderem polskiego rynku pozostaje Toyota. W ciągu czterech miesięcy tego roku zarejestrowano blisko 26,8 tys. aut tej marki. To ponad dwa razy więcej niż w przypadku drugiej w zestawieniu Kii. W analizowanym okresie na ulice wyjechało niespełna 12,5 tys. aut koreańskiej marki. Nawet Toyocie nie udało się jednak poprawić zeszłorocznych wyników - liczba rejestracji spadła o blisko 8 proc. r/r"
- czytamy.

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpo ... 031688d2df
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

REKLAMA


slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 12 maja 2022 20:08

Rynek klasyków zaskakuje mnie coraz mocniej. Auto na sprzedaż, ale musisz je naprawić i oddać :twisted:

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... e087467810
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 22 maja 2022 00:47

Tokyo, May 20 (Jiji Press)--Japan's Nissan Motor Co. <7201> and Mitsubishi Motors Corp. <7211> unveiled a jointly developed electric minivehicle model on Friday.
The model, developed by NMKV Co., a Tokyo-based fifty-fifty joint venture between the two allied automakers, will be released this summer as the Nissan Sakura from Nissan and the eK X EV from Mitsubishi Motors.
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 14 cze 2022 04:19

CATL, największy na świecie producent baterii do samochodów elektrycznych, 2 mld EUR zainwestuje na Węgrzech. W naszym kraju brakuje odpowiednich zachęt i lepiej raczej nie będzie.

https://www.pb.pl/polska-stracila-gigai ... in-1153207
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 16 cze 2022 15:37

EU Car Sales Fell for 10th Straight Month in May

Investing.com -- The misery of Europe's car industry continued in May, as new registrations across the EU fell in annual terms for the 10th month in a row.

New car registrations fell 11.2% from a year earlier, with declines of over 10% in all of the bloc's four biggest markets, with U.K. registrations falling by an even steeper 20.6%, Brussels-based lobby group ACEA said in a statement.

Over the first five months of the year, registrations are now down 13.7%, a reflection of a sequence of crises that have hit the industry since the pandemic erupted at the start of 2020.

The malaise in the auto industry is one reason for the sharp slowdown in the Eurozone's economy in recent months. The sector accounts for over 8% of EU GDP and 11.5% of the region's manufacturing jobs, according to ACEA.

Of the major automotive groups, only Hyundai (KS:005380) and Toyota (TYO:7203) escaped the downward trend. Volkswagen (ETR:VOWG_p) group sales were down 21%, while group sales at Stellantis (BIT:STLA), which includes the Peugeot, Fiat , and Opel brands, were down 14.6%. Mercedes Benz (ETR:MBGn) and Ford (NYSE:F) escaped with declines of less than 10%.

Tesla (NASDAQ:TSLA) does not report its sales to ACEA. Anecdotal reports however suggest a sharp drop in sales in May due to problems shipping from its Shanghai plant, which was hit by two months of COVID-19-related restrictions. The newly-opened plant in Berlin is currently producing fewer than 1,000 cars a week. Tesla CEO Elon Musk told employees that he expects a "very tough quarter" in the three months through June due to "supply chain and production challenges in China."
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 21 cze 2022 23:52

Budowa największego statku wycieczkowego na świecie, który miał zabierać na pokład nawet 9 tysięcy pasażerów, okazała się być przedsięwzięciem, które splajtowało - czytamy na portalu wp.pl.

Niemiecka stocznia MV Werften porzuciła inwestycję i zdecydowała się sprzedać niedokończony statek na złom. Sen o bajecznych wakacyjnych rejsach prysł jak mydlana bańka.

W efekcie statek, nieformalnie znany jako Global Dream 2, nigdy nie wypłynie na morza i oceany. Po bankructwie stoczni MV Werften kupiła ją jedna ze spółek należących do giganta przemysłu Thyssenkrupp, która planuje tam budować statki wojskowe.

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpo ... 898336dd67
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 02 lip 2022 22:16

Od dziś każdy nowy model, który ma zostać dopuszczony do ruchu w Unii Europejskiej, będzie wyposażony w Inteligentnego Asystenta Prędkości (ISA), czyli automatyczny jej ogranicznik.

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... 43da83e546
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 02 lip 2022 22:18

Prezes Stellantis przewiduje załamanie rynku motoryzacyjnego, jeśli nie stanieją samochody elektryczne.

Nie od dziś wiadomo, że prezes Stellantis Carlos Tavares nie jest zbyt dużym fanem kierunku i tempa elektryfikacji samochodów wskazując różnego typu zagrożenia z tego wynikające. Wygląda jednak na to, że prezes nie jest jedynym sceptykiem wobec pojazdów typu BEV w Stellantis, ponieważ w tym tygodniu dołączył do niego dyrektor ds. produkcji Arnaud Deboeuf.

Jak podaje Bloomberg, Deboeuf twierdzi, regulacje Unii Europejskiej o stopniowym wycofywaniu się ze sprzedaży samochodów spalinowych do 2035 r. mogą skutkować, że przemysł motoryzacyjny się załamie. Jednak czarnowidztwo jest studzone jednym stwierdzeniem – nie dojdzie do tego, jeśli samochody elektryczne staną się tańsze.

Patrząc jednak bardziej realistycznie, to postęp technologiczny z jednej strony, a bezprecedensowy wzrost skali produkcji z drugiej muszą przełożyć się na niższe koszty jednostkowe baterii i samochodów elektrycznych. Do tego zawsze dochodzi konkurencja między producentami.

Nawet Stellantis ma zamiar obniżyć koszty produkcji bateryjnych samochodów elektrycznych o 40 proc. do 2030 r.

Jednak Tavares widzi problemy jeszcze w dwóch miejscach, aby obniżyć ceny elektryków. Pierwszy z nich to problem z dostępnością surowców. Drugi to ograniczony dostęp do baterii w okresie 2024-2027.

Pytanie zatem jest następujące: czemu Stellantis nie zainwestowało w fabrykę akumulatorów? Jest też możliwe, że jeśli producentom nie uda się osiągnąć zamierzonych wyników w przechodzeniu na samochody elektryczne, tak aby to oni nie byli poszkodowani, wtedy tworzący prawo będą w stanie pójść na pewne ustępstwa, jeśli chodzi o konkretną datę wycofania samochodów spalinowych ze swoich ofert.

Czas pokaże czy przewidywania prezesa Stellantis sprawdzą się. Raczej żaden producent nie doprowadzi do tego, aby jego segment przeżył załamanie.

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... 77932ee129
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 06 sie 2022 10:40

Lawety świecą pustkami. Spadek importu, jakiego nie było od 20 lat

Import używanych samochodów spadł do poziomu nienotowanego od blisko dwóch dekad. Mimo tego zwalnia wzrost cen - pisze weekendowy "Puls Biznesu". Średni wiek sprowadzanego z zagranicy używanego auta to 12,65 roku, przy czym w czerwcu 2022 r. sięgnął rekordowych 12,72 roku.
...
https://www.money.pl/gospodarka/lawety- ... 9408a.html
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 29 sie 2022 08:42

Sprawdzili samochody elektryczne na autostradzie. Zasięg spada nawet o ponad 50 proc. :shock: 8)

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... 36e9b1d781
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 05 gru 2022 21:06

Jak prawidłowo rozgrzewać silnik na mrozie? Wielu kierowców popełnia błędy
...
Ważny jest nie postój, a zachowanie po ruszeniu z miejsca
Nowoczesne oleje są zdecydowanie mniej podatne na działanie niskiej temperatury od środków stosowanych lata temu. W efekcie już w kilkanaście sekund po rozruchu zapewniają odpowiedni poziom ochrony tłokom czy turbosprężarce. To raz. Dwa tak naprawdę dużo ważniejsze jest nie oczekiwanie przed ruszeniem z miejsca, co zachowanie kierowcy w ciągu pierwszych minut jazdy. Bo do osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej powinien on pamiętać o unikaniu korzystania z wysokich obrotów.

Wysokie obroty w sytuacji, w której silnik nie zdążył się nagrzać oznaczają wyższe obciążenie. A to w dłuższej perspektywie czasowej skutkuje uszkodzeniami turbosprężarki, tłoków, pierścieni, zaworów czy nawet pęknięciem głowicy.
...
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/w ... ae8b3d9529
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 28 sty 2023 14:12

U bogatych kryzysu nie widać. Luksusowe marki samochodów biją rekordy

https://www.paszport.ws/u-bogatych-kryz ... 85-rekordy
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 15 lut 2023 14:32

Oficjalnie: to już koniec samochodów spalinowych

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
Projekt całkowitego ograniczenia emisji dwutlenku węgla w nowych samochodach osobowych (i dostawczych) to temat dyskusji od wielu miesięcy. Jego przeciwników jest mniej-więcej tak samo dużo, jak zwolenników. Jak wynika z ostatniego głosowania w Parlamencie Europejskim - ta sprawa podzieliła również europosłów, wśród których znalazło się wielu opozycjonistów względem proponowanych ekologicznych zmian w branży motoryzacyjnej.

W głosowaniu dotyczącym projektu Fit for 55 i ograniczeniu do 0 proc. emisji dwutlenku węgla w nowych samochodach od 2035 r. wzięło udział łącznie 640 posłów, z czego 340 z nich opowiedziało się za zaakceptowaniem projektu, aż 279 było przeciw, a wstrzymało się 21. Choć różnica pomiędzy “za” a “przeciw” była w teorii niewielka, to klamka już zapadła. Samochody elektryczne są przyszłością Europy.

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... f8c948521a
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 08 mar 2023 13:32

The Largest Car Companies in the World (New)
The largest car company in the world is Volkswagen AG, with a revenue of $295,819.8 million in 2022.


Last year was a tough one for the global auto industry. As we all know, many countries have been affected by parts supply and COVID-19. For example, the US auto market totaled 13.867 million units in 2022, down 7.9% from a year earlier and the worst sales performance since 2011; On the other hand, new car sales in the UK auto market were 1.61 million units, a 30-year low, down 2% year-on-year.

However, it is worth noting that Toyota showed year-on-year declines in its home market in Japan, North America, and China. In addition to supply chain issues and the impact of pandemics, Toyota's slow transition to electrification contributes to declines in these markets.

The auto industry is highly competitive, with car companies in Europe, Japan, the United States, and South Korea competing for market share. Volkswagen AG and Toyota are currently the world's leading passenger car manufacturers. In 2021, the Toyota Motor Corporation, previously number one on our list, was replaced. German automaker Volkswagen AG becomes the new No.1.

https://www.carlogos.org/reviews/larges ... anies.html
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!

slayer74
Kapitan
Posty: 44305
Rejestracja: 19 lip 2005 13:21
Lokalizacja: West Poland- FZ 1974

Re: SAMOCHODY NOWE, STARE I INNE POJAZDY - OLD AND NEW CARS

Postautor: slayer74 » 11 mar 2023 11:22

U bogatych kryzysu nie widać. Luksusowe marki samochodów biją rekordy

Pomimo powszechnych obaw o gospodarkę i obaw przed zbliżającą się recesją, megabogaci wydają się mieć dobrze. Rolls-Royce, Bentley (BSY -3,24%) i Lamborghini, marki samochodów zaspokajające potrzeby miliarderów i multimilionerów, ponownie odnotowały rekordową sprzedaż w zeszłym roku.

Co ciekawe, był to trzeci rekordowy rok z rzędu dla Bentleya i drugi z rzędu dla Rolls-Royce'a i Lamborghini. Rolls-Royce dostarczył w ubiegłym roku ponad 6000 pojazdów, po raz pierwszy w swojej 118-letniej historii. Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, firma macierzysta Rolls-Royce'a, BMW, sprzedała około 2,4 miliona pojazdów na całym świecie w 2022 roku. Tymczasem Lamborghini dostarczyło w ubiegłym roku 9233 pojazdów, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma Bentley, która sprzedaje pojazdy, które kosztują mniej niż Rolls-Royce i są bardziej praktyczne niż większość modeli Lamborghini, dostarczyła w zeszłym roku na całym świecie 15 174 pojazdów, co stanowi wzrost o 4% w stosunku do 2021 r., który sam w sobie był rekordowym rokiem. Zarówno Bentley, jak i Lamborghini są własnością Grupy Volkswagen, która w 2021 roku sprzedała na całym świecie prawie 9 milionów pojazdów.

Dużą rolę w ponadprzeciętnych wynikach sprzedaży tych marek odegrały SUV-y. SUV Lamborghini Urus stanowił ponad połowę sprzedaży tej marki w zeszłym roku, podczas gdy Bentley Bentayga stanowił 42% sprzedaży wszystkich aut tej marki. Warto też dodać, że Lamborghini i Bentley są częścią Grupy Volkswagen, a ich odpowiednie SUV-y mają wspólną inżynierię. Z kolei SUV Rolls-Royce Cullinan stanowił prawie połowę sprzedaży tej marki w zeszłym roku.

Dyrektor naczelny Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös, powiedział, że nie widzi możliwości odpuszczenia przyspieszenia sprzedaży. Po pierwsze dlatego, że na świecie wciąż przybywa miliarderów. "Gdy przyjrzymy się wzrostowi liczby bardzo zamożnych osób fizycznych, to w zasadzie nasza klientela" - powiedział - "przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie o dwa do trzech procent każdego roku, więc na całym świecie jest wciąż niewykorzystany potencjał na więcej."

© The Car Spy / Wikimedia Commons
Obie Ameryki były największym rynkiem dla wszystkich trzech z tych marek, przy czym, jak można się spodziewać, Stany Zjednoczone miały w tym największy udział.

Rolls-Royce ma obecnie stałe zamówienia aż do 2023 roku, powiedział Müller-Ötvös. Lamborghini ma serię zamówień sięgającą połowy 2024 roku, ogłosił włoski producent supersamochodów. Klienci kupują nie tylko więcej samochodów, ale także droższe i bardziej spersonalizowane wersje tych pojazdów. Kwota pieniędzy, jaką klienci Rolls-Royce'a zapłacili za opcje na swoje samochody i SUV-y, wzrosła w zeszłym roku do rekordowych poziomów.

Producent samochodów kupił już ziemię w pobliżu swojej fabryki w Goodwood w Anglii, aby zrobić miejsce dla nowej lakierni, która będzie wykonywać bardziej specjalistyczne prace lakiernicze na zamówienie, powiedział Müller-Ötvös. Podstawowe ceny modeli Rolls-Royce'a wahają się od około 340 000 dolarów za sedana Ghosta i SUVa Cullinana, które stanowią większość sprzedaży, do około 460 000 dolarów za masywnego sedana Phantoma. Średnia cena zapłacona za Rolls-Royce'a w zeszłym roku wyniosła ponad 500 000 dolarów, powiedział przedstawiciel producenta. W przypadku firmy Bentley, która oferuje podobnie szerokie spektrum opcji niestandardowych, klienci w obu Amerykach dodali średnio około 43 000 USD w opcjach do swoich pojazdów, powiedział Michael Rocco, wiceprezes Bentley America. Ci, którzy poszli dalej i zaangażowali dział personalizacji marki Mulliner, który zajmuje się takimi rzeczami, jak unikalne kolory lakieru i prośby o wykończenie, wydali około 75 000 USD na urozmaicenie swoich pojazdów.

© www.bentleymotors.com
Rolls-Royce zaprezentował niedawno także swój pierwszy w pełni elektryczny model, Spectre, który wkrótce wejdzie do produkcji. Chociaż żaden klient jeszcze nie jeździł tym samochodem, zamówienia już znacznie przekraczają oczekiwania firmy, powiedział dziennikarzom Müller-Ötvös. Odmówił jednak podania konkretnej liczby.

Bogaci cały czas się bogacą, więc można się spodziewać, że w następnych latach luksusowe marki pobiją kolejne rekordy.

https://www.paszport.ws/u-bogatych-kryz ... 85-rekordy
Pieniądz robi pieniądz a bieda robi jeszcze wiekszą biedę !!!


Wróć do „Towary”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości