NICOLAS GAMES [NGS] cz.II *New Connect*

wszystko na temat spółek publicznych
rogerus
Chorąży sztabowy
Posty: 4940
Rejestracja: 03 lip 2006 13:16

Postautor: rogerus » 24 wrz 2010 12:23

Spokojnie panowie niech się wypstrykają grajki po10,20koła i jeszcze dziś będzie rakieta jeszcze z godzinkę połtora 8)

REKLAMA


qazer
Starszy chorąży
Posty: 1371
Rejestracja: 16 paź 2006 20:28
Lokalizacja: z... Wakacji

Postautor: qazer » 24 wrz 2010 14:49

Spokojnie panowie niech się wypstrykają grajki po10,20koła i jeszcze dziś będzie rakieta jeszcze z godzinkę połtora 8)
Juz mineło 2....a oni dalej pstrykaja :!:

rogerus
Chorąży sztabowy
Posty: 4940
Rejestracja: 03 lip 2006 13:16

Postautor: rogerus » 24 wrz 2010 14:56

Spokojnie panowie niech się wypstrykają grajki po10,20koła i jeszcze dziś będzie rakieta jeszcze z godzinkę połtora 8)
Juz mineło 2....a oni dalej pstrykaja :!:
Przez pół godziny nikt nie pstryknął :lol:

qazer
Starszy chorąży
Posty: 1371
Rejestracja: 16 paź 2006 20:28
Lokalizacja: z... Wakacji

Postautor: qazer » 24 wrz 2010 15:28

Spokojnie panowie niech się wypstrykają grajki po10,20koła i jeszcze dziś będzie rakieta jeszcze z godzinkę połtora 8)
Juz mineło 2....a oni dalej pstrykaja :!:
Przez pół godziny nikt nie pstryknął :lol:
Nie dobrze panowie....ale za to w pon. napstrykamy.....na 0,40 :!:

Jarry
Starszy chorąży
Posty: 1124
Rejestracja: 04 cze 2008 22:08

Postautor: Jarry » 27 wrz 2010 06:28

Polecam wypowiedź prezesa CI, na forum CI.

Gry to będzie hit seszonu 2010/2011, a może także dłużej.

Pozdrawiam

Dario1111
Starszy plutonowy
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010 14:34

Postautor: Dario1111 » 27 wrz 2010 12:14

Polecam wypowiedź prezesa CI, na forum CI.

Gry to będzie hit seszonu 2010/2011, a może także dłużej.

Pozdrawiam
To jak piszesz w ten sposob to podaj linka jakiegos bo bym przeczytal z checia a nie moge znaleźć.
pzdr.
dario=bard
Obrazek

HappyBull
Chorąży sztabowy
Posty: 6445
Rejestracja: 12 kwie 2006 11:03

Postautor: HappyBull » 27 wrz 2010 12:27

:!:

HappyBull
Chorąży sztabowy
Posty: 6445
Rejestracja: 12 kwie 2006 11:03

Postautor: HappyBull » 27 wrz 2010 12:28

:!:

podhalanczyk
Młodszy chorąży
Posty: 410
Rejestracja: 02 mar 2010 11:00

Postautor: podhalanczyk » 27 wrz 2010 22:41

w srode pokaz gry chyba , tak?
inwestowanie ma w sobie coś z kanibalizmu,
dlatego że inwestorzy wydzierają sobie nawzajem
pieniądze - jedni żyją kosztem drugich

michalkrzyzak
Sierżant sztabowy
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2006 23:02

Postautor: michalkrzyzak » 27 wrz 2010 23:59

tak tak i mysle ze jutro duzo ludzi zagra pod prezentacje:) i mysle ze bedzie duzy ++++++++++ :) wiem ze naganiam ale poprostu dobrze radze wejsc chociaz na 1 czy 2 dni bo sie oplaca:)

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 28 wrz 2010 00:38

Kapitalizacja i rzeczywistość, czyli za co płacą inwestorzy
Kapitalizacja i rzeczywistość, czyli za co płacą inwestorzy
By uzasadnić obecną kapitalizację City Interactive (ponad 100 milionów dolarów) na podstawie wskaźnika C/P, spółka musiałaby sprzedać w ciągu roku produkty za kwotę co najmniej 70 mln USD. W ciągu pierwszego tygodnia "Sniper" przyniósł 3,7 mln przychodów, więc w całym pierwszym miesiącu można oczekiwać sprzedaży około 15 mln USD. Potem już będzie trudniej. Największe przychody osiąga się w pierwszych dniach. Z biegiem czasu marże muszą zacząć spadać. Gry trafiają do coraz mniej rentownych kanałów dystrybucji i spada ich cena końcowa. Problemem branży jest też piractwo, przez co nie można liczyć na utrzymanie sprzedaży przez więcej niż kilka miesięcy. Nawet jeśli w pierwszym miesiącu spółce uda się sprzedać 2 mln sztuk "Snipera", to dalej tempo będzie spadać.
Gorzej ma się sprawa z porównaniem wartości księgowej przedsiębiorstw. Trzeba pamiętać, że w szczycie cenowym kapitalizacja spółki była tylko 6-krotnie mniejsza od kapitalizacji Take- -Two. Taką rzecz trudno już uzasadnić. W końcu, porównując majątek, różnica jest olbrzymia: pół miliarda dolarów do 10 milionów złotych.
"Wiedźmin II" to tytuł, na który z pewnością czeka mnóstwo fanów. Czy ich liczba i gotowość do zapłaty pełnej ceny za produkt uzasadnia obecną wycenę spółki? Aby uzyskać wskaźnik C/P porównywalny z zagranicznymi konkurentami, sprzedaż Optimusa/CD Projektu musiałaby wynieść ponad 160 milionów złotych. Zakładając średni przychód z gry na 30 zł (10 dolarów od sztuki), trzeba sprzedać ponad 5 milionów egzemplarzy. To jest dużo w porównaniu z 1,5 miliona egzemplarzy pierwszej części. Oczywiście można taki wynik odnosić np. do "Starcrafta II", którego 1,5 miliona sztuk sprzedano w ciągu 48 godzin, ale trudno oczekiwać aż tak wielkiego sukcesu. Dwa miliony sztuk "Wiedźmina 2" w pełnej cenie to ambitny cel.
Trudno natomiast cokolwiek powiedzieć o produkcji Nicolas Games, bo brakuje danych o zaawansowaniu projektu, nakładach potrzebnych na ukończenie oraz przewidywanym czasie ukończenia. Trudno też powiedzieć, czy gra będzie dobra, a tylko takie się sprzedają.
Warto pamiętać, że nie każdy dobrze zapowiadający się projekt jest gwarancją sukcesu. Dobry przykład to firma 3D Realm i jej "Duke Nukem". Ten megahit miał doczekać się kontynuacji w postaci gry "Duke Nukem Forever". Prace zapoczątkowano w 1997 r., czyli 13 lat temu, a jej sprzedaż zapowiadano początkowo na 1998 r. Po drodze były jednak kłopoty z synchronizowaniem premiery do konkurencji, zbyt wolnym postępem prac i w konsekwencji kilkakrotną zmianą silników. W 2009 r. w zasadzie spółka wstrzymała działalność, choć po drodze napisano "Max Payne'a", wydanego przez Take-Two. Należy więc zawsze, nie tylko inwestując w nasze polskie spółki zajmujące się produkcją gier komputerowych, wziąć odpowiednie dyskonto na czarne scenariusze. Zagraniczne spółki sprzedają swoje produkty od lat, a nasze dopiero zaczynają, lub mają taki zamiar.
TAK DROŻEJĄ POLSKIE SPÓŁKI

tgolik
Starszy chorąży
Posty: 1459
Rejestracja: 26 cze 2010 20:32

Postautor: tgolik » 28 wrz 2010 06:29

Kapitalizacja i rzeczywistość, czyli za co płacą inwestorzy
Kapitalizacja i rzeczywistość, czyli za co płacą inwestorzy
By uzasadnić obecną kapitalizację City Interactive (ponad 100 milionów dolarów) na podstawie wskaźnika C/P, spółka musiałaby sprzedać w ciągu roku produkty za kwotę co najmniej 70 mln USD. W ciągu pierwszego tygodnia "Sniper" przyniósł 3,7 mln przychodów, więc w całym pierwszym miesiącu można oczekiwać sprzedaży około 15 mln USD. Potem już będzie trudniej. Największe przychody osiąga się w pierwszych dniach. Z biegiem czasu marże muszą zacząć spadać. Gry trafiają do coraz mniej rentownych kanałów dystrybucji i spada ich cena końcowa. Problemem branży jest też piractwo, przez co nie można liczyć na utrzymanie sprzedaży przez więcej niż kilka miesięcy. Nawet jeśli w pierwszym miesiącu spółce uda się sprzedać 2 mln sztuk "Snipera", to dalej tempo będzie spadać.
Gorzej ma się sprawa z porównaniem wartości księgowej przedsiębiorstw. Trzeba pamiętać, że w szczycie cenowym kapitalizacja spółki była tylko 6-krotnie mniejsza od kapitalizacji Take- -Two. Taką rzecz trudno już uzasadnić. W końcu, porównując majątek, różnica jest olbrzymia: pół miliarda dolarów do 10 milionów złotych.
"Wiedźmin II" to tytuł, na który z pewnością czeka mnóstwo fanów. Czy ich liczba i gotowość do zapłaty pełnej ceny za produkt uzasadnia obecną wycenę spółki? Aby uzyskać wskaźnik C/P porównywalny z zagranicznymi konkurentami, sprzedaż Optimusa/CD Projektu musiałaby wynieść ponad 160 milionów złotych. Zakładając średni przychód z gry na 30 zł (10 dolarów od sztuki), trzeba sprzedać ponad 5 milionów egzemplarzy. To jest dużo w porównaniu z 1,5 miliona egzemplarzy pierwszej części. Oczywiście można taki wynik odnosić np. do "Starcrafta II", którego 1,5 miliona sztuk sprzedano w ciągu 48 godzin, ale trudno oczekiwać aż tak wielkiego sukcesu. Dwa miliony sztuk "Wiedźmina 2" w pełnej cenie to ambitny cel.
Trudno natomiast cokolwiek powiedzieć o produkcji Nicolas Games, bo brakuje danych o zaawansowaniu projektu, nakładach potrzebnych na ukończenie oraz przewidywanym czasie ukończenia. Trudno też powiedzieć, czy gra będzie dobra, a tylko takie się sprzedają.
Warto pamiętać, że nie każdy dobrze zapowiadający się projekt jest gwarancją sukcesu. Dobry przykład to firma 3D Realm i jej "Duke Nukem". Ten megahit miał doczekać się kontynuacji w postaci gry "Duke Nukem Forever". Prace zapoczątkowano w 1997 r., czyli 13 lat temu, a jej sprzedaż zapowiadano początkowo na 1998 r. Po drodze były jednak kłopoty z synchronizowaniem premiery do konkurencji, zbyt wolnym postępem prac i w konsekwencji kilkakrotną zmianą silników. W 2009 r. w zasadzie spółka wstrzymała działalność, choć po drodze napisano "Max Payne'a", wydanego przez Take-Two. Należy więc zawsze, nie tylko inwestując w nasze polskie spółki zajmujące się produkcją gier komputerowych, wziąć odpowiednie dyskonto na czarne scenariusze. Zagraniczne spółki sprzedają swoje produkty od lat, a nasze dopiero zaczynają, lub mają taki zamiar.
TAK DROŻEJĄ POLSKIE SPÓŁKI
W przypadku spółki, tworzącej produkt opierający się na wartościach intelektualnych i prawnych należy brać pod uwagę wskaźnik C/Z. A ten, w przypadku City Interactive (załóżmy 30 mln zysku za 2010) wyniesie na dzień dzisiejszy 314/30 - 10,46.

rogerus
Chorąży sztabowy
Posty: 4940
Rejestracja: 03 lip 2006 13:16

Postautor: rogerus » 28 wrz 2010 11:43

No to jak ,będzie dziś rakieta czy nie :? bo teraz wygląda to na grzanie silników 8) :lol: jeszcze pewnie z godzinkę i jedziemy :D

michalkrzyzak
Sierżant sztabowy
Posty: 128
Rejestracja: 24 sty 2006 23:02

Postautor: michalkrzyzak » 28 wrz 2010 11:55

duzo ludzi moze czekac do prezentacji ale niech tylko zacznie sie ruch na północ to bede szybko wsiadac do pociagu bo to bedzie typowa zagrywkaa pod takie spotkanie....ja obstawiam dzis duzy plus ale z 2 strony byc moze pokisimy sie w tych samych przedzialach ....

John_Rambo
Młodszy chorąży
Posty: 402
Rejestracja: 08 cze 2010 10:46

Postautor: John_Rambo » 28 wrz 2010 13:33

:roll: tylko zeby nikt joysticka nie połamał


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości