Amica i TIM beneficjentami programu 500+
W dzisiejszym wydaniu „Pulsu Biznesu” analityk mBanku, Jakub Szkopek, wskazuje akcje Amiki za jedną z najciekawszych propozycji w sektorze przemysłowym. Ekspert uważa, że największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego będzie beneficjentem rozszerzenia programu 500+ (świadczenie ma być wypłacane na każde dziecko niezależnie od dochodów rodziców), a ponadto zanotuje dodatnią dynamikę w IV kwartale 2018 r. oraz w I kwartale 2019 r. Akcje są też notowane z dwucyfrowym dyskontem do innych producentów AGD.
Do grona faworytów w segmencie mniejszych spółek Jakub Szkopek zalicza walory TIM SA.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-tim.html
AMICA [AMC] księga IV
REKLAMA
Re: AMICA [AMC] księga IV
bardzo fajna analiza Amiki:
https://pl.tradingview.com/chart/AMC/WYWGLIrC/
https://pl.tradingview.com/chart/AMC/WYWGLIrC/
Świeże analizy spółek z GPW:
https://pl.tradingview.com/markets/stoc ... ort=recent
https://pl.tradingview.com/markets/stoc ... ort=recent
Re: AMICA [AMC] księga IV
Amica ze wzrostem rentowności w IV kwartale,
Zarząd proponuje 4 zł dywidendy na akcję
Amica, największy polski producent dużego AGD, ma za sobą bardzo udany kwartał i rok. W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku, bazując na danych z raportu rocznego oraz raportu za trzy kwartały, skonsolidowana marża operacyjna wzrosła o 1,9 pkt. proc. w ujęciu rok do roku, do 6,3%, co przełożyło się na wzrost zysku operacyjnego o 60% rdr (do ponad 52 mln PLN) przy przychodach większych o 11% rdr (ponad 835 mln PLN). Grupa Amica wypracowała również blisko 66 mln PLN wyniku EBITDA (+47% rdr) i 48 mln PLN zysku brutto (+79% rdr). W całym 2018 roku Grupa Amica, zrealizowała zapowiedziane cele biznesowe, zbliżając się do 3 mld zł skonsolidowanych przychodów i notując ponad 205 mln PLN wyniku EBITDA.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7402.html
Zarząd proponuje 4 zł dywidendy na akcję
Amica, największy polski producent dużego AGD, ma za sobą bardzo udany kwartał i rok. W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku, bazując na danych z raportu rocznego oraz raportu za trzy kwartały, skonsolidowana marża operacyjna wzrosła o 1,9 pkt. proc. w ujęciu rok do roku, do 6,3%, co przełożyło się na wzrost zysku operacyjnego o 60% rdr (do ponad 52 mln PLN) przy przychodach większych o 11% rdr (ponad 835 mln PLN). Grupa Amica wypracowała również blisko 66 mln PLN wyniku EBITDA (+47% rdr) i 48 mln PLN zysku brutto (+79% rdr). W całym 2018 roku Grupa Amica, zrealizowała zapowiedziane cele biznesowe, zbliżając się do 3 mld zł skonsolidowanych przychodów i notując ponad 205 mln PLN wyniku EBITDA.
- W wymagającym otoczeniu i przy rosnącej presji kosztowej wypracowaliśmy satysfakcjonujące rezultaty, realizując jednocześnie zapowiedziane cele. W ramach inicjatyw optymalizacyjnych niezwykle ważny jest automatyczny magazyn wysokiego składowania wraz z nowym centrum logistycznym przy fabryce kuchni we Wronkach, który przekroczył nasze oczekiwania co do generowanych oszczędności. Szczególnie cieszy nas odbudowa rentowności w IV kwartale. Pozwala ona z optymizmem patrzeć na obecny rok, w którym nadal widzimy jednak wiele wyzwań – mówi Wojciech Kocikowski, wiceprezes Grupy Amica ds. finansowych.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7402.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Na gorąco z konferencji wynikowej:
Amica z dobrym rokiem 2018 wobec słabszego 2017
CFO Kocikowski: cieszy nas odbicie marz w Q4, napawa to optymizmem na kolejne okresy
CEO Rutkowski: pracujemy nad aktualizacja strategii HIT2023, za około 2 miesięce powinnismy ja zaprezentować
CEO: Rozważamy otwarcie się na nowe kraje, w tym rynek USA, gdzie widzimy nisze
CEO: inwestujemy w digitalizację, w tym robotyzację, segment najtańszych płyt oraz przejęcia marek i firm
Amica z dobrym rokiem 2018 wobec słabszego 2017
CFO Kocikowski: cieszy nas odbicie marz w Q4, napawa to optymizmem na kolejne okresy
CEO Rutkowski: pracujemy nad aktualizacja strategii HIT2023, za około 2 miesięce powinnismy ja zaprezentować
CEO: Rozważamy otwarcie się na nowe kraje, w tym rynek USA, gdzie widzimy nisze
CEO: inwestujemy w digitalizację, w tym robotyzację, segment najtańszych płyt oraz przejęcia marek i firm
Re: AMICA [AMC] księga IV
Amica stawia na digitalizację, widzi niszę w USA - Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej Grupy Amica po roku 2018 oraz perspektyw na kolejne okresy
Grupa Amica ma za sobą udany rok 2018, w którym szczególnie korzystnie zapisał się czwarty kwartał. Pokazał, że inwestorzy mogą liczyć na wzrost marż, co jest zresztą jednym z celów spółki na ten rok. Wyniki finansowe podczas konferencji omówił wiceprezes ds. finansowych Wojciech Kocikowski, podkreślając stabilność, niskie zadłużenie (dług netto / EBITDA 0,9x) i miejsce na wzrost. Akcjonariusze mogą liczyć również na wyższą o jedną trzecią dywidendę
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7409.html
Grupa Amica ma za sobą udany rok 2018, w którym szczególnie korzystnie zapisał się czwarty kwartał. Pokazał, że inwestorzy mogą liczyć na wzrost marż, co jest zresztą jednym z celów spółki na ten rok. Wyniki finansowe podczas konferencji omówił wiceprezes ds. finansowych Wojciech Kocikowski, podkreślając stabilność, niskie zadłużenie (dług netto / EBITDA 0,9x) i miejsce na wzrost. Akcjonariusze mogą liczyć również na wyższą o jedną trzecią dywidendę
- W 2017 roku byliśmy zawiedzeni wynikami naszych obecnych trzech głównych rynków, tj. Polski, Niemiec i Rosji. Z kolei w 2018 roku Polska i Niemcy zachowały się bardzo dobrze. W Rosji wciąż widzimy duży potencjał, ale sytuacja makro i walutowa ogranicza wzrost tamtejszego rynku AGD. Prowadzimy ekspansję sprzedażową i geograficzną – powiedział Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7409.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Akcjonariusze Amica S.A. wybrali Zarząd oraz Radę Nadzorczą,
zatwierdzili dywidendę 4 PLN na akcję
Podczas obrad dzisiejszego Walnego Zgromadzenia Akcjonariusze Amica S.A. zdecydowali o składzie osobowym Zarządu i Rady Nadzorczej nowej kadencji, a także przychylili się do propozycji Zarządu w kwestii przeznaczenia łącznej kwoty w wysokości 30,1 mln PLN (tj. 4 PLN na akcję) - z zysku za rok 2018 - na wypłatę dywidendy dla Akcjonariuszy. Oznacza to wzrost dywidendy o 33% wobec wypłaty z zysku za rok 2017, która opiewała na 3 PLN za akcję. Dniem ustalenia prawa do dywidendy będzie 29 maja, a jej wypłata nastąpi w dniu 6 czerwca br.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7540.html
zatwierdzili dywidendę 4 PLN na akcję
Podczas obrad dzisiejszego Walnego Zgromadzenia Akcjonariusze Amica S.A. zdecydowali o składzie osobowym Zarządu i Rady Nadzorczej nowej kadencji, a także przychylili się do propozycji Zarządu w kwestii przeznaczenia łącznej kwoty w wysokości 30,1 mln PLN (tj. 4 PLN na akcję) - z zysku za rok 2018 - na wypłatę dywidendy dla Akcjonariuszy. Oznacza to wzrost dywidendy o 33% wobec wypłaty z zysku za rok 2017, która opiewała na 3 PLN za akcję. Dniem ustalenia prawa do dywidendy będzie 29 maja, a jej wypłata nastąpi w dniu 6 czerwca br.
- Dziękuję Akcjonariuszom za zaufanie i docenianie realizowanej przez Grupę Amica strategii rozwoju. Dziękuję również dotychczasowym członkom Zarządu i Rady Nadzorczej za wkład w rozwój Spółki i wzrost jej wartości. Nowo powołany Zarząd jest doskonale przygotowany na wyzwania, przed jakimi stoi Grupa Amica. Jestem także przekonany, że wraz z Radą Nadzorczą wypracujemy w najbliższych latach istotną wartość dodaną dla Akcjonariuszy i będziemy kontynuowali budowę firmy o międzynarodowym zasięgu – wskazuje Jacek Rutkowski.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7540.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Na gorąco ze spotkania wynikowego:
Amica wprowadziła na rynek polski nową linię X-type, która wchodzi sukcesywnie też na kolejne rynki.
Wyzwaniem na rok 2019 rynek rosyjski, reszta głównych rynków rozwijała się w Q1 pozytywnie.
Amica stawia na szeroko rozumianą dygitalizację i projekt Amica 4.0.
Amica wprowadziła na rynek polski nową linię X-type, która wchodzi sukcesywnie też na kolejne rynki.
Wyzwaniem na rok 2019 rynek rosyjski, reszta głównych rynków rozwijała się w Q1 pozytywnie.
Amica stawia na szeroko rozumianą dygitalizację i projekt Amica 4.0.
Re: AMICA [AMC] księga IV
Linia X-type będzie impulsem wzrostowym dla Grupy Amica, aktualizacja strategii powinna być ogłoszona jesienią - Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy Amica po Q1 2019 oraz perspektyw na kolejne okresy
Amica, największy polski producent AGD, ma za sobą kolejny udany kwartał. Wzrostowi przychodów towarzyszyły solidne wyniki finansowe, a do akcjonariuszy trafi dywidenda wyższa rok do roku o 33%. Jednocześnie spółka sukcesywnie wprowadza do oferty w kolejnych krajach nową linię produktową Amica X-type oraz rozpoczyna prace nad projektem Amica 4.0
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7575.html
Amica, największy polski producent AGD, ma za sobą kolejny udany kwartał. Wzrostowi przychodów towarzyszyły solidne wyniki finansowe, a do akcjonariuszy trafi dywidenda wyższa rok do roku o 33%. Jednocześnie spółka sukcesywnie wprowadza do oferty w kolejnych krajach nową linię produktową Amica X-type oraz rozpoczyna prace nad projektem Amica 4.0
Pełna relacja ze spotkania wynikowego + rozmowa wideo z CFO:- Wprowadziliśmy linię X-type w Polsce, kolejne rynki to Niemcy i Skandynawia. W drugiej połowie roku nowa linia produktowa wejdzie na rynki wschodnie, a w przyszłym roku na rynek brytyjski. To wydarzenie bez precedensu w skali ostatnich kilku lat. W rezultacie spodziewamy się impulsu wzrostowego dzięki linii X-type, która poza obszarem designu i właściwości technicznych oferuje jeszcze szereg innowacji, ułatwiających wykonywanie zadań kuchennych – podkreślił Michał Rakowski, Członek Zarządu Grupy Amica ds. finansowych.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7575.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Marka Fagor w portfolio Grupy Amica
Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor. Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie. Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7693.html
Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor. Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie. Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.
Bardzo dziękuję głównym negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy - powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7693.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Marka Fagor zwielokrotni sprzedaż Grupy Amica w Hiszpanii - omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy Amica po pierwszym półroczu 2019 oraz perspektyw na kolejne okresy, w tym na rynku hiszpańskim dzięki marce Fagor
W trakcie spotkania z przedstawicielami mediów na temat pierwszego półrocza 2019 Amica opublikowała raport bieżący, w którym poinformowała o przejęciu praw do marki Fagor.
Pełna relacja ze spotkania wynikowego + rozmowa wideo z CFO Amica SA:
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7694.html
W trakcie spotkania z przedstawicielami mediów na temat pierwszego półrocza 2019 Amica opublikowała raport bieżący, w którym poinformowała o przejęciu praw do marki Fagor.
- Podczas poprzedniego spotkania wynikowego wskazywałem, że chcielibyśmy rozstrzygnąć temat Fagora do czasu kolejnego spotkania tego typu. Z przyjemnością mogę poinformować, że właśnie została podpisana długoterminowa umowa dzierżawy marki Fagor z możliwością jej zakupu. To bardzo duży i szybki sukces nowej pani wiceprezes ds. sprzedaży Aliny Jankowskiej-Brzóski, która przerwała impas w długich negocjacjach i skierowała je na właściwe tory, finalizując umowę w trzy miesiące – skomentował Michał Rakowski, Członek Zarządu ds. Finansowych Grupy Amica.
Pełna relacja ze spotkania wynikowego + rozmowa wideo z CFO Amica SA:
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7694.html
-
- Starszy sierżant
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2014 14:08
Re: AMICA [AMC] księga IV
Przejęcie Fagora to następny etap ekspansji Amiki, możliwe kolejne akwizycje
Zabiegi Grupy Amica o możliwość korzystania z marki Fagor, zainicjowane w 2017 r., zakończyły się sukcesem we wrześniu bieżącego roku. Wielkopolski producent AGD, na mocy umowy licencyjnej, nabył prawa do korzystania z tej niezwykle mocno znanej w Hiszpanii marki przez najbliższe 30 lat. Amica zamierza pod własną marką działać w segmencie ekonomicznym, natomiast Fagor będzie lokowany w wyżej pozycjonowanych obszarach rynku.
Strategia Grupy Amica zakłada poprawę wyników sprzedaży także poza Półwyspem Iberyjskim, przede wszystkim we Francji i Wielkiej Brytanii, jak również mocniejsze zaakcentowanie swojej obecności w krajach Beneluksu i we Włoszech. Innym celem strategii HIT23 jest zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu we Wronkach, z obecnych 6,5 tys. sztuk dużego AGD do poziomu około 8 tys. sztuk dziennie najpóźniej w roku 2023. Zarząd nie wyklucza kolejnych akwizycji, a następna może nastąpić w trakcie najbliższych dwóch lat.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7758.html
Zabiegi Grupy Amica o możliwość korzystania z marki Fagor, zainicjowane w 2017 r., zakończyły się sukcesem we wrześniu bieżącego roku. Wielkopolski producent AGD, na mocy umowy licencyjnej, nabył prawa do korzystania z tej niezwykle mocno znanej w Hiszpanii marki przez najbliższe 30 lat. Amica zamierza pod własną marką działać w segmencie ekonomicznym, natomiast Fagor będzie lokowany w wyżej pozycjonowanych obszarach rynku.
Strategia Grupy Amica zakłada poprawę wyników sprzedaży także poza Półwyspem Iberyjskim, przede wszystkim we Francji i Wielkiej Brytanii, jak również mocniejsze zaakcentowanie swojej obecności w krajach Beneluksu i we Włoszech. Innym celem strategii HIT23 jest zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu we Wronkach, z obecnych 6,5 tys. sztuk dużego AGD do poziomu około 8 tys. sztuk dziennie najpóźniej w roku 2023. Zarząd nie wyklucza kolejnych akwizycji, a następna może nastąpić w trakcie najbliższych dwóch lat.
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-7758.html
Re: AMICA [AMC] księga IV
Na gorąco z konferencji wynikowej po III kwartale
CFO Rakowski: jesteśmy zadowoleni z wyników Q3, mamy zdrowy bilans, a rozszerzony program faktoringowy od grudnia jeszcze polepszy nasze wskaźniki
CEO Rutkowski: w 5 lat osiągnęliśmy sukces na trudnych rynkach Europy Zachodniej, duży sukces w obszarze towarów handlowych
Celem Grupy Amica jest osiągniecie 4 mld zł sprzedaży i około 320 mln EBITDA w roku 2023 oraz bycie w top3 producentów sprzętu grzejnego
Amica dopuszcza zwiększenie poziomu dywidend do 35% zysku netto wobec obecnych 20%
CFO Rakowski: jesteśmy zadowoleni z wyników Q3, mamy zdrowy bilans, a rozszerzony program faktoringowy od grudnia jeszcze polepszy nasze wskaźniki
CEO Rutkowski: w 5 lat osiągnęliśmy sukces na trudnych rynkach Europy Zachodniej, duży sukces w obszarze towarów handlowych
Celem Grupy Amica jest osiągniecie 4 mld zł sprzedaży i około 320 mln EBITDA w roku 2023 oraz bycie w top3 producentów sprzętu grzejnego
Amica dopuszcza zwiększenie poziomu dywidend do 35% zysku netto wobec obecnych 20%
Re: AMICA [AMC] księga IV
Amica utrzymuje kierunki strategiczne, celem na 2023 rok są 4 mld PLN przychodów i 320 mln PLN EBITDA - Ogłoszenie aktualizacji strategii HIT2023 oraz omówienie wyników finansowych za trzy kwartały 2019 roku
Grupa Amica za sobą udany kwartał z kontynuacją długoterminowego trendu wzrostu przychodów (za 9 miesięcy br. to blisko 2,2 mld PLN, +5% rdr) i wypracowanymi solidnymi wynikami finansowymi – ponad 149 mln PLN wyniku EBITDA za minione trzy kwartały br. (+7% rdr) i blisko 109 mln PLN zysku operacyjnego (+9% rdr).
Pełna relacja z konferencji + rozmowa wideo z Zarządem:
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7824.html
Grupa Amica za sobą udany kwartał z kontynuacją długoterminowego trendu wzrostu przychodów (za 9 miesięcy br. to blisko 2,2 mld PLN, +5% rdr) i wypracowanymi solidnymi wynikami finansowymi – ponad 149 mln PLN wyniku EBITDA za minione trzy kwartały br. (+7% rdr) i blisko 109 mln PLN zysku operacyjnego (+9% rdr).
- Minęła połowa realizacji strategii 10-letniej, jesteśmy obecnie już w jej szóstym roku. Dużo zmieniło się w naszym otoczeniu, dlatego też dokonaliśmy aktualizacji. Podtrzymujemy pierwotne kierunki, aktualizujemy cele finansowe (4 mld PLN przychodów rocznych i 8% marży EBITDA zamiast 1,2 mld EUR sprzedaży i 9% marży EBITDA) oraz drogę dojścia do nich, dokładamy nowe elementy, jakie zyskały w ostatnim czasie na znaczeniu biznesowym, jak transformacja cyfrowa i automatyzacja. Zwiększymy produkcję, sprzedaż i efektywność, zamierzamy awansować w ramach strategii HIT2023 z TOP5 do trójki największych producentów sprzętu grzejnego w Europie – wskazał Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.
Pełna relacja z konferencji + rozmowa wideo z Zarządem:
http://pandl.pl/aktualnosc/items/amica-wideo-7824.html
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości