MCI cz. XX

wszystko na temat spółek publicznych
wajdelota
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 3873
Rejestracja: 15 cze 2007 10:18
Lokalizacja: Poznań

Postautor: wajdelota » 14 lis 2007 16:48

seweryn mci do konca roku bedzie po 40 zl
LZMO - Twój komin do pieniędzy :)


Jan_Serce
Starszy chorąży
Posty: 1616
Rejestracja: 18 lip 2007 16:44
Lokalizacja: z miasta

Postautor: Jan_Serce » 14 lis 2007 17:22

seweryn mci do konca roku bedzie po 40 zl
PYTANIE NA KONIEC KTOREGO ROKU :lol:
PRAWDA TAKA JEST ZE CZECHOWICZ WYKRAKAL TE 25 ZETA W 2007 A RYNEK MU POMOGL...

andy363
Chorąży sztabowy
Posty: 5636
Rejestracja: 06 mar 2006 09:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: andy363 » 14 lis 2007 17:50

14.11.2007 17:38
MCI MANAGEMENT SA korekta wybranych danych finansowych dot. raportu kwartalnego


Raport bieżący z plikiem 79/2007
Korekta wybranych danych finansowych dotyczących skonsolidowanego rozszerzonego raportu kwartalnego MCI za Q III 2007 r.
Podstawa prawna: Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne


W związku z popelnionym błędem technicznym przy transferowaniu danych (w pozycjach liczba akcji oraz wskaźniki zysk na akcję i wartość księgowa na akcję) w tabeli Wybrane dane finansowe dotyczące skonsolidowanego rozszerzonego raportu kwartalnego MCI Management SA za III kwartał 2007 r. wysłanego dnia 13 listopada 2007 r. Zarząd MCI Management SA publikuje poprawne dane.
Wybrane dane finansowe skonsolidowanego sprawozdania finansowego przeliczone na EURO w załączniku.
Załączniki:
wybrane_dane.pdf
Pełna treść raportu dostępna pod adresem:
http://www.e-pap.com.pl/ESPI/espi
http://www.gpwinfostrefa.pl/
kom espi mra

optymistyczny
Podporucznik
Posty: 14716
Rejestracja: 14 wrz 2006 20:32

Postautor: optymistyczny » 14 lis 2007 17:57

jakis minorowy nastroj jakby zapanowal...a wlasciwie Panie i Panowie dlaczego ? :) Mozna bylo jak Poljan skorzystac, moze jeszcze bedzie mozna...:)

ja powiedzialbym ze widzac wczoraj wieczorkiem wysyp nowych nickow i ich znajomosc specyfiki spolki jak i podstaw rachunkowosci, zupelnie sie nie dziwie - spadek indeksow tez pomogl, jednak mam wrzenie ze akcjonaria sie jakby troche "oczyszcza" :)

Wiele nowych osob pisze o wynikach, myslac "zysk netto”... Zyski MCI z grubasza pochdza z dwoch zrodel - z przeszacowywania wartosci portfela i ze sprzedazy uzialow wspolkach portfelowych. Przeszacowywanie ze wzgledu na przyjete prcedury odbywa sie "na raty". Sprzedaz to sprzedaz - realizacja zysku opodatkowana.. Czy ktos podsumowuje jakis swoj lkres dzialanosci na giedzie mnozac podatek razy 5 z hakiem czyli na podstwie jedynie transakcji zrealizowanych? czy ktos kto sprzedal MCI po 70 groszy a kupil za 40 osiagnal piekny zysk? – tak. .Czy jednak bylo rozsadne "wykazac sie zyskiem" by jacys spece pisali ze ma piekne wyniki, a moze lepiej zeby psoiczyli i poczekac chociaz na te 3 zlote?

W uproszczeniu dokladnie to samo robi MCI, wiec pisanie w tonie kategorycznym o "wynikach" widzac jedynie jedna pozycje bilansowa w kontekscie oceny dzialanosci spolki jest niezwykle ryzkowne - wystarczy spojrzec na ceny pre-ipo TVL czy BPL by uznac ze ..moze lepiej jakby jednak wykazano mniejszy a nie wiekszy...

Oczywiscie, tak jak kazdy gracz, gotowke inwestuje w nowe przedsiewziecia , tu dodatkowo mjac miazdaca przewage nad graczmi takimi jak ja czy kazdy inny, stad fundusz ma pewna strategie . Strategie nie na kwartal i nie na rok - . czy gdyby sprzeadano cos , jakis pakiecik przed 30 wrzesnia i pokazano "wyniki" wszytko byloby pieknie? a co za problem pchnac pakietowki 10% ponizej ceny rynkowej albo wyjsc czesciwo z czegos i zadowolic specow mowiacych tylko i wylacznie o zysku netto? czy dlatego ze czaechowicz i ekipa mysli jak zrobic gruba kase w 2008, 2009 zamist cieszyc ludzi ktorzy nawet nie wiedza ze sprawozdania sa nieporownywalne, ze wartosci ktorych nalezy szukac to akurat nie "zysk netto", ktorzy nie bardzo wiedza na czym polega specyfika dzialnosci VC i w zwiazku tym sprawodawczosc firmy - nie sadze :)

Tak naprawde wartosc MCi powinna byc suma hipotetycznej wyceny portfela ponmnozona przez wsolczynnik odzwiercidlajacy umiejtnosci pomnazania srodkow którymi firme zarzadza. Wspolczynnik zmienny w zaleznosci od osiaganych wynikow (nie tylko "zrealizowanych") a sama wartosc portfela rowniez podlega zmianom ( hipotetyczne wyceny rynkowe - niekoniecznie gieldowe ale rynkowe) choc nie nalezy tego mylic z wartoscia ksiegowa, ktora zreaszta peknie rosnie, jak i kilka pozadanych pozycji . Zysk jest o tyle potrezbny ze zmniejsza ryzyko ( te wspomniane akcje TVL sprzedawane ponizej 10 mogly tez byc dzis wycenine nizej ) i daje on tanie zrozdlo finansowania nowych jeszcze bardziej obicujacych projektow. Mozna to znow przyrownac do gracza na gieldzie ktory np trzyma akcje rosnace rok, nie sprzedaje ich i w tym wypadku ponioslby ....strate ( koszt swojej dzialanosci, a przychod/zysk do opodatkowania rowny zero)

Ktos powiedial dzis o 40 zl - tak, chca wziasc te akcje po 40 w 2008. Dawno temu ktos zapytal "czy kupowalibyscie MCI wiedzac ze w polowie przyszlego roku serdnia cena prze co najmniej pol roku wyneisie minimum 40?" - pytanie zawiera w sobie zalozenie- ja nie wiem czy bedzie taka serednia ale ..dzis skubnalem po 22 z haczkiem :) i prawde mowiac odczuwamn spokoj i zadowolenie iz jutro bede mogl pewnie skubnac cos znow, czego i wszytkim obecnym jak i przyszlym posiadaczom MCI zycze, witjajac wszystkich nowych posiadaczy w tym szczegolnie kolege Pepesze :)

http://pl.youtube.com/watch?v=Aiy3yHaIE0o :)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007 18:08 przez optymistyczny, łącznie zmieniany 1 raz.

Rangar
Starszy chorąży
Posty: 1980
Rejestracja: 10 sie 2007 22:00

Postautor: Rangar » 14 lis 2007 17:59

Akcjonariat to juz od pół roku się oczyszcza i ciągle brudny jest.

Jan_Serce
Starszy chorąży
Posty: 1616
Rejestracja: 18 lip 2007 16:44
Lokalizacja: z miasta

Postautor: Jan_Serce » 14 lis 2007 18:02

Akcjonariat to juz od pół roku się oczyszcza i ciągle brudny jest.
MOZNA BY RZEC ZE TO STAJNIA AUGIASZA :lol:

Rangar
Starszy chorąży
Posty: 1980
Rejestracja: 10 sie 2007 22:00

Postautor: Rangar » 14 lis 2007 18:03

Akcjonariat to juz od pół roku się oczyszcza i ciągle brudny jest.
MOZNA BY RZEC ZE TO STAJNIA AUGIASZA :lol:
Toż to Panie perełka giełdy...

andy363
Chorąży sztabowy
Posty: 5636
Rejestracja: 06 mar 2006 09:08
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: andy363 » 14 lis 2007 18:07

jakis minorowy nastroj jakby zapanowal...a wlasciwie Panie i Panowie dlaczego ? :) Mozna bylo jak Poljan skorzystac, moze jeszcze bedzie mozna...:)

ja powiedzialbym ze widzac wczoraj wieczorkiem wysyp nowych nickow i ich znajomosc specyfiki spolki jak i podstaw rachunkowosci, zupelnie sie nie dziwie - spadek indeksow tez pomogl,jednak mam wrzenieze akcjonaria sie troche oczyszcza:)

Wiele nowych osob pisze o wynikach, myslac "zysk netto”... Zyski MCI z grubasza pochdza z dwoch zrodel - z przeszacowywania wartosci portfela i ze sprzedazy uzialow wspolkach portfelowych. Przeszacowywanie ze wzgledu na przyjete prcedury odbywa sie "na raty". Sprzedaz to sprzedaz - realizacja zysku opodatkowana.. Czy ktos podsumowuje jakis swoj lkres dzialanosci na giedzie mnozac podatek razy 5 z hakiem czyli na podstwie jedynie transakcji zrealizowanych? czy ktos kto sprzedal MCI po 70 groszy a kupil za 40 osiagnal piekny zysk? – tak. .Czy jednak bylo rozsadne "wykazac sie zyskiem" by jacys spece pisali ze ma piekne wyniki, a moze lepiej zeby psoiczyli i poczekac chociaz na te 3 zlote?

W uproszczeniu dokladnie to samo robi MCI, wiec pisanie w tonie kategorycznym o "wynikach" widzac jedynie jedna pozycje bilansowa w kontekscie oceny dzialanosci spolki jest niezwykle ryzkowne - wystarczy spojrzec na ceny pre-ipo TVL czy BPL by uznac ze ..moze lepiej jakby jednak wykazano mniejszy a nie wiekszy...

Oczywiscie, tak jak kazdy gracz, gotowke inwestuje w nowe przedsiewziecia , tu dodatkowo mjac miazdaca przewage nad graczmi takimi jak ja czy kazdy inny, stad fundusz ma pewna strategie . Strategie nie na kwartal i nie na rok - . czy gdyby sprzeadano cos , jakis pakiecik przed 30 wrzesnia i pokazano "wyniki" wszytko byloby pieknie? a co za problem pchnac pakietowki 10% ponizej ceny rynkowej albo wyjsc czesciwo z czegos i zadowolic specow mowiacych tylko i wylacznie o zysku netto? czy dlatego ze czaechowicz i ekipa mysli jak zrobic gruba kase w 2008, 2009 zamist cieszyc ludzi ktorzy nawet nie wiedza ze sprawozdania sa nieporownywalne, ze wartosci ktorych nalezy szukac to akurat nie "zysk netto", ktorzy nie bardzo wiedza na czym polega specyfika dzialnosci VC i w zwiazku tym sprawodawczosc firmy - nie sadze :)

Tak naprawde wartosc MCi powinna byc suma hipotetycznej wyceny portfela ponmnozona przez wsolczynnik odzwiercidlajacy umiejtnosci pomnazania srodkow którymi firme zarzadza. Wspolczynnik zmienny w zaleznosci od osiaganych wynikow (nie tylko "zrealizowanych") a sama wartosc portfela rowniez podlega zmianom ( hipotetyczne wyceny rynkowe - niekoniecznie gieldowe ale rynkowe) choc nie nalezy tego mylic z wartoscia ksiegowa, ktora zreaszta peknie rosnie, jak i kilka pozadanych pozycji . Zysk jest o tyle potrezbny ze zmniejsza ryzyko ( te wspomniane akcje TVL sprzedawane ponizej 10 mogly tez byc dzis wycenine nizej ) i daje on tanie zrozdlo finansowania nowych jeszcze bardziej obicujacych projektow. Mozna to znow przyrownac do gracza na gieldzie ktory np trzyma akcje rosnace rok, nie sprzedaje ich i w tym wypadku ponioslby ....strate ( koszt swojej dzialanosci, a przychod/zysk do opodatkowania rowny zero)

Ktos powiedial dzis o 40 zl - tak, chca wziasc te akcje po 40 w 2008. Dawno temu ktos zapytal "czy kupowalibyscie MCI wiedzac ze w polowie przyszlego roku serdnia cena prze co najmniej pol roku wyneisie minimum 40?" - pytanie zawiera w sobie zalozenie- ja nie wiem czy bedzie taka serednia ale ..dzis skubnalem po 22 z haczkiem :) i prawde mowiac odczuwamn spokoj i zadowolenie iz jutro bede mogl pewnie skubnac cos znow, czego i wszytkim obecnym jak i przyszlym posiadaczom MCI zycze, witjajac wszystkich nowych posiadaczy w tym szczegolnie kolege Pepesze :)

http://pl.youtube.com/watch?v=Aiy3yHaIE0o :)
Opty - =D> , szkoda jednak tłumaczyć.Ci co wiedzą w czym rzecz - dokupują.

mr no
Chorąży
Posty: 871
Rejestracja: 14 lis 2006 05:00
Lokalizacja: Kraków

Postautor: mr no » 14 lis 2007 18:08

Ale o ile się nie myle to do wskaźnika c/z brany jest zysk za cztery ostatnie kwartały. W obecnym raporcie do wyliczenia zysku na jedną akcje wzięto pod uwage tylko 3 kwartały 2007.

Licząc zatem c/z za 4Q trzeba do obecnego zysku dodać 25mln z czwartego kwartału 2006

Zatem 34 947 000+ 25 000 000 = 59 947 000zł
Następnie dzielimy przez ilość akcji czyli 40 007 000 to daje ~1,5

Zatem aktualny wskaźnik C/Z na dziś to cena akcji/1,5 = 14,8

Przypomnę że średnia dla tego segmentu to 21

Czy spółka jest balonem odpowiedzcie sobie sami
„Analityk to osoba, która doskonale wyjaśni ci dziś dlaczego jego prognoza z wczoraj się nie sprawdziła”

ebitda
Podporucznik
Posty: 10886
Rejestracja: 14 kwie 2005 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW

Postautor: ebitda » 14 lis 2007 18:09

Czyżby mi oczy ***** zaszły bo nie widzę żadnej walki na 22 :lol: :lol:
Synus...idz juz ..Wez lopatke..wiaderko..swoje 200 zlotych ..i bay
:-k .........Pepesza na papierze......no popatrz pan :wink:
Wrocław zawsze poddaje się ostatni

netiowiec

Postautor: netiowiec » 14 lis 2007 18:10

Ale o ile się nie myle to do wskaźnika c/z brany jest zysk za cztery ostatnie kwartały. W obecnym raporcie do wyliczenia zysku na jedną akcje wzięto pod uwage tylko 3 kwartały 2007.

Licząc zatem c/z za 4Q trzeba do obecnego zysku dodać 25mln z czwartego kwartału 2006

Zatem 34 947 000+ 25 000 000 = 59 947 000zł
Następnie dzielimy przez ilość akcji czyli 40 007 000 to daje ~1,5

Zatem aktualny wskaźnik C/Z na dziś to cena akcji/1,5 = 14,8

Przypomnę że średnia dla tego segmentu to 21

Czy spółka jest balonem odpowiedzcie sobie sami

tzn. że jeszcze będzie spadać ? :lol: :wink:

mr no
Chorąży
Posty: 871
Rejestracja: 14 lis 2006 05:00
Lokalizacja: Kraków

Postautor: mr no » 14 lis 2007 18:12

Ale o ile się nie myle to do wskaźnika c/z brany jest zysk za cztery ostatnie kwartały. W obecnym raporcie do wyliczenia zysku na jedną akcje wzięto pod uwage tylko 3 kwartały 2007.

Licząc zatem c/z za 4Q trzeba do obecnego zysku dodać 25mln z czwartego kwartału 2006

Zatem 34 947 000+ 25 000 000 = 59 947 000zł
Następnie dzielimy przez ilość akcji czyli 40 007 000 to daje ~1,5

Zatem aktualny wskaźnik C/Z na dziś to cena akcji/1,5 = 14,8

Przypomnę że średnia dla tego segmentu to 21

Czy spółka jest balonem odpowiedzcie sobie sami

tzn. że jeszcze będzie spadać ? :lol: :wink:
Sądząc po ilości postów i dacie rejestracji jesteś tu już dość długo. Sam zatem powinieneś wiedzieć czy obecna cena jest atrakcyjna czy nie :D
„Analityk to osoba, która doskonale wyjaśni ci dziś dlaczego jego prognoza z wczoraj się nie sprawdziła”

seweryn
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2323
Rejestracja: 26 cze 2006 18:11

Postautor: seweryn » 14 lis 2007 18:13

Akcjonariat to juz od pół roku się oczyszcza i ciągle brudny jest.[/quot

To tak jak przyjaźń ze związkiem radzieckim ,45 lat ją cementowaliśmy a okazało ze to była wielka nienawiść :lol: :lol: :lol:

netiowiec

Postautor: netiowiec » 14 lis 2007 18:20

Ale o ile się nie myle to do wskaźnika c/z brany jest zysk za cztery ostatnie kwartały. W obecnym raporcie do wyliczenia zysku na jedną akcje wzięto pod uwage tylko 3 kwartały 2007.

Licząc zatem c/z za 4Q trzeba do obecnego zysku dodać 25mln z czwartego kwartału 2006

Zatem 34 947 000+ 25 000 000 = 59 947 000zł
Następnie dzielimy przez ilość akcji czyli 40 007 000 to daje ~1,5

Zatem aktualny wskaźnik C/Z na dziś to cena akcji/1,5 = 14,8

Przypomnę że średnia dla tego segmentu to 21

Czy spółka jest balonem odpowiedzcie sobie sami

tzn. że jeszcze będzie spadać ? :lol: :wink:
Sądząc po ilości postów i dacie rejestracji jesteś tu już dość długo. Sam zatem powinieneś wiedzieć czy obecna cena jest atrakcyjna czy nie :D

atrakcyjność to pojęcie względne, mi się na przykład Małaszyński nie podoba :lol: :wink:

Jan_Serce
Starszy chorąży
Posty: 1616
Rejestracja: 18 lip 2007 16:44
Lokalizacja: z miasta

Postautor: Jan_Serce » 14 lis 2007 18:22

Ale o ile się nie myle to do wskaźnika c/z brany jest zysk za cztery ostatnie kwartały. W obecnym raporcie do wyliczenia zysku na jedną akcje wzięto pod uwage tylko 3 kwartały 2007.

Licząc zatem c/z za 4Q trzeba do obecnego zysku dodać 25mln z czwartego kwartału 2006

Zatem 34 947 000+ 25 000 000 = 59 947 000zł
Następnie dzielimy przez ilość akcji czyli 40 007 000 to daje ~1,5

Zatem aktualny wskaźnik C/Z na dziś to cena akcji/1,5 = 14,8

Przypomnę że średnia dla tego segmentu to 21

Czy spółka jest balonem odpowiedzcie sobie sami

tzn. że jeszcze będzie spadać ? :lol: :wink:
Sądząc po ilości postów i dacie rejestracji jesteś tu już dość długo. Sam zatem powinieneś wiedzieć czy obecna cena jest atrakcyjna czy nie :D

atrakcyjność to pojęcie względne, mi się na przykład Małaszyński nie podoba :lol: :wink:
***** ***** ***** :lol:


Wróć do „Akcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości